Klagen via Facebook

Geplaatst op: 05-01-2015

Social media is al een aantal jaar ontzettend populair bij vele mensen over de hele wereld. Om die reden zijn vele bedrijven en organisaties ook actief op de social media kanalen. Bedrijven zijn met name actief op bijvoorbeeld Facebook, Twitter en Instagram. Het adverteren op deze kanalen is voor een bedrijf volledig gratis. De doelgroep die zij bereiken is afhankelijk van het aantal likes, volgers en vrienden ze hebben. Het biedt echter niet alleen voordelen voor een bedrijf. Het beschikt ook over een aantal nadelen. Personen die sturen bijvoorbeeld ook berichten wanneer ze een vraag hebben over de service of juist wanneer ze een klacht hebben.

Waarom klagen via Facebook?

Klagen op Facebook wordt door vele mensen gedaan omdat het huist aandacht trekt. Het is een effectieve manier van klagen doordat vele mensen deel uit maken van de klacht die u op de website plaatst. Mensen gaan zich mengen in het bericht, en mocht het bericht wordt natuurlijk landelijk verspreid naarmate meer Facebook gebruikers de klacht liken. Een bedrijf wil natuurlijk zo snel mogelijk de klacht oplossen om zo een tevreden klant achter te laten, en ze willen natuurlijk een positieve indruk achterlaten naar andere mensen toe. Door te klagen op Facebook doet u beroep op de grote druk die overige Facebook gebruikers uitoefenen op het bedrijf. De meeste bedrijven willen het liefst problemen één op één oplossen, dus zonder de openbare druk.

Het gebruik van hashtags

Een hashtag wordt aangeduid met een #-symbool. Vele mensen maken gebruik van dit symbool om een klacht samen te vatten. De woorden die aan dit symbool worden geplaatst worden opgeslagen in een archief. Wanneer men op dit woord zou klikken, wordt deze automatisch doorgelinkt naar iedere status die gebruik heeft gemaakt van dezelfde hashtag. U zou het dus kunnen omschrijven als een digitaal vangnet.

Via Sidn eigenaar website achterhalen Sidn.nl is website die wordt beheerd door een organisatie die als dagelijks werk gegevens van&nbs Lees meer
Andere klachten en reviews lezen U wilt iets bestellen of u bent benieuwd naar de reviews van een bepaalde webshop, maar u weet ni Lees meer
Veilig online winkelen Steeds meer aankopen vinden via het internet plaats. Om die reden is het belangrijk dat iedere be Lees meer
Geld terug krijgen Het is natuurlijk verschrikkelijk wanneer u bent opgelicht op wat voor manier dan ook. Het enige Lees meer