Home  Registreren
* * * * *
Het is nu 05 Sep 2010, 23:40

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 670 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: bijna opgelicht...
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010, 14:00 

Snap eerlijk gezegd niet dat er getwijfeld moet worden als iemand uit NIGERIA iets wilt kopen!
Het zijn allemaal oplichters.
Voor een bv digitale camera bereid zijn om 1000 euro te betalen terwijl ze 200 euro in de winkel kosten.

Vraag je 2000 euro dan gaan ze ook akkoord.

Sturen ze eeb betalingmail via bv PAYPAL of bank op voorwaarde dat EERST het product verzonden moet worden.....DUH.....
Als je hier nog intrapt dan is het je eigen schuld.

senna123 schreef:
ook ik heb de afgelopen dagen mailtjes gehad van mensen die mijn camera wilden kopen en allebei in het buitenland wonen.

de emailadressen zijn

kevind2402@hotmail.com (al bekend hier volgens mij)

en r.janssen@live.com, met het volgende mailtje

Geachte Sen,Mijn naam is Randy Janssen, ben 35 jaar en kom uit Belgie.De den at ik u
dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk in destaat erkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale
ostenplaatje naar mij te versturen inclusief zendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

Name: Colins B. Williams
Address: 28 Iremo road
City ; ile ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

.Mvg,R. Janssen,

ben blij dat ik eerst de namen even gegoogled heb en op deze site terecht kwam!!!!!
hoop dat ik hiermee mensen kan helpen!

Profiel  

Titel: Re: Verdachte verkoop naar het buitenland (Nigeriaanse Scam)
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010, 17:08 
VIP lid van BON

Hallo Zomersone,

Het is wel heel hard wat je schrijft. Ook met die kittens, daar heb je ook een reactie geplaatst.
Dit forum waarschuwd iedereen, je hoeft maar een naam bij google in te toetsen en hupsakee !
We leven nou eenmaal in een digitale wereld en er word heel veel gekocht en verkocht via het internet. Als je pas begonnen bent met zoeken en je hebt nog nooit iets gekocht of verkocht via het internet, dan stink je er gewoon in.
Wij zijn goed van vertrouwen en doen het allemaal, maar om dan zo te schrijven eigen schuld, ik denk dat je het iets beter had kunnen omschrijven.
Ik neem aan dat jij nooit een vervelende ervaring heb gehad met de digitale wereld, anders schrijf je het niet zo op. Maar er zijn bossies mensen die wel vervelende ervaringen hebben gehad,en dan is de site BON een supersite om je verhaal op kwijt te kunnen.
Dit is geen aanval, maar gewoon een reactie op jouw geschreven stukjes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Jul 2010, 19:39 

En het gaat maar door.
Ben echt benieuwd wanneer de Marktplaatsen, Ebays, Paypals, TNTs etc. ook hun verantwoordelijkheid eens geen nemen.

Profiel  

Titel: belazerd via marktplaats
BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 16:14 

hallo,

op 13 juli 2010 heb ik een advertentie geplaats op marktplaats.

Aspire one te koop
Prijs: € 200,00
Omschrijving: Klein formaat, grote prestaties! De 10.1-inch Aspire One 532h bevat de nieuwste generatie netbookprocessor, ingebouwde Wi-Fi®, een LED-beeldscherm en nog veel meer. En dat alles in een zeer kleine behuizing die minder dan 2,5 cm dun is en slechts 1 kilo weegt! Bovendien zorgt de batterijduur van wel 8 uur ervoor dat u altijd online kunt zijn en niets meer hoeft te missen, zelfs wanneer u onderweg bent.
Windows ® 7 Starter ,
Intel® Atom™ processor N450,
10.1" TFT WSVGA CrystalBrite LED,
1GB DDR2 RAM (1x 1GB),
250GB HDD,
6-cell (>6hours 4400mAh) Li-ion,
10/100Mbit LAN & Wireless LAN 802.11b/g + Draft-n,
Intel® GMA 3150 64MB VGA, Multi-in-1 card reader,
0.3MP CrystalEye deze laptop hebben we pas 4 maanden maar gebruiken hem bijna nooit. dus hij is als goed a ls nieuw.
verzenden is ook mogelijk.

Op woensdag 14 juli 2010 kreeg ik een mailtje terug:
Geachte falize,
Mijn naam is xxxxxxx, ben 35 jaar en kom uit Belgie.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk in destaat erkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief zendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

Name: xxxxxxx
Address: xxxxxxx
City ; xxxxx
State :xxxxxx
Zip code:xxxxxx
Country:xxxxxx

.Mvg,xxxxxxxx

dezelfde dag heb ik deze mail weer terug gestuurd:
hallo,

als u mij uw gegevens geeft stuur ik de laptop naar u toe. ik hebecht geen idee hoe ik dit allemaal moet opsturen en de verndkosten hiervan zijn. ik hoor graag van u. en ja, de laptop is prima in orde met alles erop en eraan. nooit iets aangehad en we hebben deze ook pas 4 maanden maar omdat mijn vader bij een coputerfirma werkt hebben we een nieuwe gekregen van hem waardoor we er nu 2 hebben dus vandaar dat ik deze we doe.

groetjes

Dus ik kreeg weer een mailtje terug:
Hallo bedankt voor uw email,Ik kan 100% begrijpen wat u bedoeld maar ik vraag u aub om het product voor me naar nigeria te sturen, het is namelijk zo dat als ik de artikel eerst moet ontvangen en daarna naar $nigeria moet sturen het mij dubbele erzendkosten kost, Ik ben bereid de verzendkosten te betalen naar nigeria.Hoop dat u mij ertrouwd en hoop snel weer iets van u te horen met de gehele kosten plaatje en uw bank gegevens.
Mvg,....

De dag erna op 15 juli ben ik naar het postkantoor gegaan om het gehel kostenplaatje op te zoeken en ik kwam uit op de verzendkosten.
heb ik de gegevens doorgemaild naar hem toe.
Hallo,

ik ben net bij postkantoor geweest en de kosten voor het verzenden is 57,10.
duurt 8 tot 12 werkdagen voordat de laptop bij je zoon is.
als u mij 257,10 overmaakt naar het rekeningnummer xxxxxxx t.a.v xxxxx te xxxxxxx.
Zodra ik het bedrag op de rekening heb staan dan stuur ik de laptop op naar u zoon.

Met vriendelijke groet,

Fam xxxxx

Nou, de volgende dag heb ik een mail gekregen van zijn bank met de medeling dat het geld klaar stond om naar mijn bankgegevens te worden verstuurd. Het enige wat wij dus nog moesten doen is het tracking nummer doormailen naar de bank en het geld zou worden overgemaakt.
Helaas hebben we de laptop opgestuurd en het nummer doorgemaild.
Paar uur later kregen we een email dat het geld was overgemaakt naar onze bankaccount en dat we het binnen 48 uur op de rekening hadden staan.
Dit is echte nooit gebeurd.
We hebben meerder emails naar de bank gestuurd en naar de koper maar geen reactie meer.
Eeen week later kreeg ik een mail van de bank met de mededeling dat er iets fout was gegaan met de betaling.
Ze hadden geen 257,10 euro naar ons overgemaakt maar 357,10.
Met de vraag als ik even 100 euro naar zijn zoon wou overmaken. Zodra ik dit had gedaan en de gegevens door had gemaild dat ik die 100 euro had overgemaakt krijg ik de 357,10.
Dit hebben wij echt niet gedaan en dat ook gemaild dat we dit niet doen.
We hebben nu al ruim ander halve week niets meer van beide partijen gehoord.

We voelen ons gewwon belazerd :angry: :angry:

Profiel  

Titel: Re: belazerd via marktplaats
BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 16:19 
VIP lid van BON

Hoi lizke1985,

arghhhh zelfde verhaal als bij mij ( zie topic oplichting vanuit het buitenland ---> Wout Matheo)
Het enige wat je kunt doen is aangifte bij de politie.
Je geld en je spullen ben je spijtig genoeg kwijt.

Ik weet precies hoe je je voelt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 16:23 

heyy,

ja aangifte hebben we 2 dagen geleden gedaan, maar ik moest het ipadres van degene hebben maar mijn man heeft alles verwijderd. Nu kom ik niet meer achter zijn ipadres. nu zag ik wel dat hij op de lijst van emailadressen gebruikt voor scam praktijken.
heb jij dezelfde persson gehad dan ook?

mvg

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 17:01 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Laat me raden, zoon woonde in Nigeria?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 17:07 

ja idd, zoon uit nigeria.
ken je deze persoon?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 18:00 
Moderator
Gebruikers-avatar

Nou nee, niet persoonlijk denk ik, toch She?! ;)

We hebben al veel te maken gehad met de Nigerianen, zie ook: viewtopic.php?f=16&t=424

We zullen jouw berichten hier z.s.m. naartoe verplaatsen :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 19:04 

Hallo,

ik ben ook benaderd geworden door de heer randy janssen.
hier komen de mails. onderaan beginnen met lezen.

goedemorgen,

ik hoop vandaag eens wat te horen van jullie want dit zijn geen manieren.
annuleer de foute betaling maar en maak een nieuwe betaalopdracht met het juiste bedrag.
ik wacht nog tot donderdag en anders neemt mijn advocaat het verder in behandeling.
ik heb gedaan wat ik moest doen en nu is het jullie beurt.
hopend dat ik voor donderdag het geld op rekening heb staan voordat we verder stappen moeten gaan nemen.

mvg falize

--------------------------------------------------------------------------------
From: nick-joyce@hotmail.com
To: nick-joyce@hotmail.com
Subject: RE: Payment has been done for Aspire one te koop
Date: Mon, 26 Jul 2010 07:54:06 +0200

goedemorgen,

ik hoop vandaag eens wat te horen van jullie want dit zijn geen manieren.
annuleer de foute betaling maar en maak een nieuwe betaalopdracht met het juiste bedrag.
ik wacht nog tot donderdag en anders neemt mijn advocaat het verder in behandeling.
ik heb gedaan wat ik moest doen en nu is het jullie beurt.
hopend dat ik voor donderdag het geld op rekening heb staan voordat we verder stappen moeten gaan nemen.

mvg falize

--------------------------------------------------------------------------------
To: ran332anssen@hotmail.com
Date: Thu, 22 Jul 2010 22:36:45 +0200

hallo,

ik ga geen 100 euro naar je zoon overmaken. ik wil morgen mijn ged hebben en anders ga ik naar mijn advocaat en dan wil ik alles terug hebben. dit is niet normaal meer. ik heb de laptop al opgestuurd en heb me aan de afspraken gehouden. ik ga niet nog eens 100 euro naar je zoon sturen. doe ik gewoon niet. zorg er maar voor dat we morgen het geld krijgen morgen en anders laat ik het pakket weer terug sturen.

mvg

From: ran332anssen@hotmail.com
Date: Thu, 22 Jul 2010 17:57:57 +0000

Hallo ik ben dus sorry voor het niet beantwoorden van uw e-mail eerder was ik erg druk aan het werk zijn geweest naar mijn bank vandaag en van de bank zei dat er een probleem is met de overdracht en de bank zal binnenkort contact met u opnemen Neem dus samen met de bank die je kunt je geld onetime Het spijt me voor het ongemak

Date: Thu, 22 Jul 2010 16:41:30 +0200

hallo,

waarom krijg ik geen antwoord op mijn vraag. ik ben nu al een bijna week aan t wachten op het geld. nu is mijn geuld toch echt op. er is mij beloofd zodra u het trackingnummer heeft mij het geld zou overmaken. de bank heeft gezegd 48 uur. die zijn nu al een hele tijd voorbij.
ik hoor het wel van u want dit vindt ik echt niet leuk meer.

mvg

Date: Fri, 16 Jul 2010 08:26:59 +0000

Hallo bedankt voor uw e-mail, ik ben er zeker van dat alles is oke nu en u zult uw geld elk moment vanaf nu eenmaal de Bank heeft vastgesteld de overbrenging tracking nummer dat u hebt verzonden aan hen vergeet niet om mij te laten weten zodra u heb je geld, zodat ik kan te weten dat alles in orde is het was leuk zaken doen met u ... Mvg

Date: Fri, 16 Jul 2010 09:36:25 +0200

hallo,

kunt u mij smsen als uw bank mij het geld over heeft gemaakt? Ik he eigenlijk niet veel vertrouwen erin maar goed.
0649647439. dank uw wel en ik hoor snel iets van u.

groetjes

Date: Thu, 15 Jul 2010 22:02:08 +0000

Hallo, bedankt voor uw email hoop snel iets van u te vernemen, en vergeet de verzending gegevens niet te verzenden naar mijn bank.dat ze het geld naar u over kunnen maken,zoals u beloofd is

Date: Thu, 15 Jul 2010 22:06:26 +0200

hallo,

ik heb net een mail gekregen van je bank. dus ik ga morgen de laptop op de post doen en dan stuur ik jou en de bank ht trackingnummer.
je hoort morgen van me.

met vriendelijke groet,

Subject: Payment has been done for Aspire one te koop
Date: Thu, 15 Jul 2010 17:05:12 +0000

Hallo , ik ben net terug van mijn bank ,en heb het geld overgemaakt.Net even mijn bank rekening gechecked en het geld is afgeschreven.Bij de bank hebben ze me laten weten dat u een mail krijgt dat ik het geld heb vergemaakt.De naam van mijn bank is City bank.Graag zou ik u willen vragen om het product op te sturen en het track and trace nr te sturen naar mijn bank.Zodra u dat heeft gedaan ontvangt u het geld direct,is mij verteld.Hoop snel ietsvan u te vernemen ,
mvg
Ps.Mocht u een probleem ondervinden laat u mij dat aub weten.

Subject: Payment will be done today for Aspire one te koop
Date: Thu, 15 Jul 2010 09:51:36 +0000

Hallo bedankt voor uw email,Vandaag zal ik naar mijn bank gaan om het geld over te maken.Nadat ik het geld gestort heb zult u een email
ontvagen van mijn bank.Graag zou ik van u te weten komen wanneer mijn bank u die mail heeft gestuurd zodat ik dan zeker weet dat ik niks fout hebgedaan,
Mvg

Subject: RE: Reactie op uw advertentie: Aspire one te koop
Date: Thu, 15 Jul 2010 09:24:04 +0200

Hallo,

ik ben net bij postkantoor geweest en de kosten voor het verzenden is 57,10.
duurt 8 tot 12 werkdagen voordat de laptop bij je zoon is.
als u mij 257,10 overmaakt naar het rekeningnummer 150323336 t.a.v N falize te Swalmen.
Zodra ik het bedrag op de rekening heb staan dan stuur ik de laptop op naar u zoon.

Met vriendelijke groet,

Fam falize

Date: Wed, 14 Jul 2010 18:54:03 +0000

Hallo bedankt voor uw email,hoop van u te horen binnenkort.

Date: Wed, 14 Jul 2010 19:02:13 +0200

hallo,

ik zal morgen eens naar het postkantoor gaan om te kijken wat de kosten hiervan zijn. hoort morgenavond iets van me en als alles goed is dan kan ik de laptop vrijdag misschien al op de post doen.

mvg

Date: Wed, 14 Jul 2010 16:08:22 +0000

Hallo bedankt voor uw email,Ik kan 100% begrijpen wat u bedoeld maar ik vraag u aub om het product voor me naar nigeria te sturen, het is namelijk zo dat als ik de artikel eerst moet ontvangen en daarna naar $nigeria moet sturen het mij dubbele erzendkosten kost, Ik ben bereid de verzendkosten te betalen naar nigeria.Hoop dat u mij ertrouwd en hoop snel weer iets van u te horen met de gehele kosten plaatje en uw bank gegevens.
Mvg,....

Date: Wed, 14 Jul 2010 10:47:19 +0200

hallo,

als u mij uw gegevens geeft stuur ik de laptop naar u toe. ik hebecht geen idee hoe ik dit allemaal moet opsturen en de verndkosten hiervan zijn. ik hoor graag van u. en ja, de laptop is prima in orde met alles erop en eraan. nooit iets aangehad en we hebben deze ook pas 4 maanden maar omdat mijn vader bij een coputerfirma werkt hebben we een nieuwe gekregen van hem waardoor we er nu 2 hebben dus vandaar dat ik deze we doe.

groetjes

Subject: Reactie op uw advertentie: Aspire one te koop
Date: Wed, 14 Jul 2010 05:36:18 +0200

Geachte falize,
Mijn naam is Randy Janssen, ben 35 jaar en kom uit Belgie.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk in destaat erkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief zendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

Name: Colins B. Williams
Address: 28 Iremo road
City ; ile ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

.Mvg,R. Janssen,

Deze reactie is afkomstig van;
Naam: ran332anssen

E-mailadres: ran332anssen@hotmail.com

Als u deze e-mail als spam (ongewenste reclame) wilt melden of als u deze e-mail niet vertrouwt, stuur dit bericht dan door naar spam@marktplaats.nl.

Belangrijke tips van Marktplaats.nl voor veilig handelen!
Kopen en verkopen via internet is handig, voordelig en heel erg leuk. Het is echter wel belangrijk om veilig te handelen. Lees hier alle tips van Marktplaats.nl
Handel in persoon: u weet precies met wie u zaken doet!
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo!
Wees voorzichtig als een (ver)koper woonachtig is in het buitenland, niet in persoon wil handelen en wil betalen met bijvoorbeeld Western Union Bank, MoneyGram of cheques.
Wij raden u af artikelen op te sturen naar het buitenland of grote bedragen over te maken naar iemand die u niet kent!

P.S. wist u dat... u tegenwoordig ook Diensten en Vakmensen kunt vinden op Marktplaats.nl? Voor alle klusjes in en om het huis, van Aannemer tot Zonweringinstallateur.

De advertentie:

Aangeboden: Aspire one te koop
Prijs: € 200,00
Omschrijving: Klein formaat, grote prestaties! De 10.1-inch Aspire One 532h bevat de nieuwste generatie netbookprocessor, ingebouwde Wi-Fi®, een LED-beeldscherm en nog veel meer. En dat alles in een zeer kleine behuizing die minder dan 2,5 cm dun is en slechts 1 kilo weegt! Bovendien zorgt de batterijduur van wel 8 uur ervoor dat u altijd online kunt zijn en niets meer hoeft te missen, zelfs wanneer u onderweg bent.

Windows ® 7 Starter ,

Intel® Atom™ processor N450,

10.1" TFT WSVGA CrystalBrite LED,

1GB DDR2 RAM (1x 1GB),

250GB HDD,

6-cell (>6hours 4400mAh) Li-ion,

10/100Mbit LAN & Wireless LAN 802.11b/g + Draft-n,

Intel® GMA 3150 64MB VGA, Multi-in-1 card reader,

0.3MP CrystalEye deze laptop hebben we pas 4 maanden maar gebruiken hem bijna nooit. dus hij is als goed a ls nieuw.

verzenden is ook mogelijk.

Groep: Computers en Software
Rubriek: Laptops | Mini Laptops en Netbooks
Datum plaatsing: 13-07-10
Advertentienummer: 361069154
Link naar advertentie: http://link.marktplaats.nl/361069154

Helaas waren wij te laat met het google van deze heer janssen en kwamen er te laat achter.
Maar waar gaan de spullen dan heen en kunnen we hier niets tegen doen?
Dit zijn geen manieren van doen. verkoop ik ook voor de 1ste keer iets via marktplaats en ik wordt gelijk belazerd.
Wel goede site van jullie trouwens.

Groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 19:06 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Ik zie dat je hier ook aan het posten bent. Ik zal het andere onderwerp sluiten :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 19:08 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Heb je een verzendcode van het pakje wat je verstuurd hebt? Misschien kun je contact opnemen met de TNT om het tegen te houden. Vaak worden pakketten naar Nigeria al vastgehouden maar dat kun je in ieder geval nog proberen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 19:13 

ik ga toch actie ondernemen tegen deze organisatie.
ik ga eens proberen undercover in nederland te benaderen.
we hadden straks bezoek van vrienden en familie en die hebben ook gezegd moet je eens proberen.
maar nu kan ik dit natuurlijk wel niet alleen. wie wil mij helpen hiermee.
ik heb inmiddels al een mail gestuurd.

groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 19:15 

hey,

ja ik heb dat ik nog ja.
dan ga ik morgen eens bellen. kijken als dat nog lukt.
dank je wel voor je tip.

groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 19:51 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Succes, laat even weten of het gelukt is :toppie:

Profiel  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 670 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]