Home  Registreren
* * * * *
Het is nu 10 Sep 2010, 12:55

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Nieuw telecombedrijf
BerichtGeplaatst: 05 Nov 2009, 23:25 

Hier het verhaal van een nieuw telecombedrijf.

Mijn vader is aangemeld bij een telecombedrijf waarbij hij goedkoop kan bellen en internetten. Nu werd hij door een dochteronderneming benaderd met een aanbieding waarbij bellen en internetten nóg goedkoper werd. Mijn vader had hier wel interesse in en bestelde een zogenaamd ATA-kastje (een soort splitterkastje) én een installatiemonteur. Toen de monteur het ding kwam installeren, bleek dat het een hele klus was om de internetlijn op dat kastje aan te sluiten, dus mijn vader zegde de deal af. Hij stuurde het kastje terug naar het bedrijf (in afwachting van terugstorting van zijn borg á 45 euro), en stelde het bedrijf telefonisch in kennis van de afgezegde deal. Wat bleek toen hij het bedrijf aan de telefoon had... Zij hadden vast zijn telefoonlijn 'afgesneden'.. Vanaf vandaag is de huistelefoon van mijn vader niet meer bereikbaar en kan hij zelf ook niet meer bellen. Volgens het bedrijf duurt het 2 weken om bij de welbekende telefoonlijnverstrekker een nieuwe lijn aan te vragen en tot die tijd moet hij maar mobiel bellen. Maar dat gaat ontzettend in de kosten lopen natuurlijk!

Mijn vraag: is er iemand met dezelfde ervaring en is hier wat tegen te doen?

Vr.Gr.,

Zwabber.

Profiel  

Titel: Re: Nieuw telecombedrijf
BerichtGeplaatst: 05 Nov 2009, 23:36 
Moderator
Gebruikers-avatar

Dag Zwabber, welkom hier! Zit dit verbaasd te lezen.
Schade die die monteur veroorzaakt heeft zal ie heel snel op moeten lossen!
Telefoonlijn gewoon afgesneden? Moet niet doller worden :o

Wat is de naam van dat bedrijf?

Bij mij zo geen ervaringen bekend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2009, 23:46 
Gebruikers-avatar

Zwabber schreef:
Hier het verhaal van een nieuw telecombedrijf.

Mijn vader is aangemeld bij een telecombedrijf waarbij hij goedkoop kan bellen en internetten. Nu werd hij door een dochteronderneming benaderd met een aanbieding waarbij bellen en internetten nóg goedkoper werd. Mijn vader had hier wel interesse in en bestelde een zogenaamd ATA-kastje (een soort splitterkastje) én een installatiemonteur. Toen de monteur het ding kwam installeren, bleek dat het een hele klus was om de internetlijn op dat kastje aan te sluiten, dus mijn vader zegde de deal af. Hij stuurde het kastje terug naar het bedrijf (in afwachting van terugstorting van zijn borg á 45 euro), en stelde het bedrijf telefonisch in kennis van de afgezegde deal. Wat bleek toen hij het bedrijf aan de telefoon had... Zij hadden vast zijn telefoonlijn 'afgesneden'.. Vanaf vandaag is de huistelefoon van mijn vader niet meer bereikbaar en kan hij zelf ook niet meer bellen. Volgens het bedrijf duurt het 2 weken om bij de welbekende telefoonlijnverstrekker een nieuwe lijn aan te vragen en tot die tijd moet hij maar mobiel bellen. Maar dat gaat ontzettend in de kosten lopen natuurlijk!

Mijn vraag: is er iemand met dezelfde ervaring en is hier wat tegen te doen?

Vr.Gr.,

Zwabber.

Beste Zwabber,

Helaas welkom op dit forum..
Dit is inderdaad heel merkwaardig, als we weten om welke bedrijf het gaat kan ik misschien wel het een en ander uitzoeken.
Laat hem het ook even per email opzeggen en niet alleen telefonisch, zo heb je ook ander bewijs....
Weet niet of het nu dan nog binnen de 7 dagen valt (wet koop op afstand) alleen telefonisch is dus niet handig....

Bekijk hier hoe je een IP adres kan achterhalen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2009, 23:49 

Hallo TheChief en myrhte,

Bedankt voor jullie snelle reacties. Het gaat hier om Suprieur B.V., een dochteronderneming van Pretium Telecom. Met Pretium heeft mijn vader nog nooit problemen gehad, maar.. In deze tijd wil iedereen wel wat besparen en een aanbod van nog geen tientje per maand is dan ook aanlokkelijk.

Myrhte,
Het punt is dat dit bedrijf geen emailadres hanteerd, alleen een telefoonnummer van 15 cent per minuut (en dat loopt nogal op als je alleen mobiel kan bellen :pffff: ) en een postadres. Moet hij nu een brief schrijven om het alsnog schriftelijk op te zeggen? Dit heeft zich in de afgelopen week afgespeeld, dus als je het over de wet 'Kopen op afstand', zit hij volgens mij nog binnen de termijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2009, 23:58 
Gebruikers-avatar

Zwabber schreef:
Hallo TheChief en myrhte,

Bedankt voor jullie snelle reacties. Het gaat hier om Suprieur B.V., een dochteronderneming van Pretium Telecom. Met Pretium heeft mijn vader nog nooit problemen gehad, maar.. In deze tijd wil iedereen wel wat besparen en een aanbod van nog geen tientje per maand is dan ook aanlokkelijk.

Myrhte,
Het punt is dat dit bedrijf geen emailadres hanteerd, alleen een telefoonnummer van 15 cent per minuut (en dat loopt nogal op als je alleen mobiel kan bellen :pffff: ) en een postadres. Moet hij nu een brief schrijven om het alsnog schriftelijk op te zeggen? Dit heeft zich in de afgelopen week afgespeeld, dus als je het over de wet 'Kopen op afstand', zit hij volgens mij nog binnen de termijn.

Dan doen!! absoluut en niet wachten...
Ik ga even googelen ;)

En hier alvast een faxnummer voor je is ook rechtsgeldig, wel even een overzichtje uitdraaien nadat je hem verzonden hebt ;)
Faxnummer: 023 - 540 33 24.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Nov 2009, 00:12 
Gebruikers-avatar

Hier even in het kort een update....
Heb gauw een aanmelding gedaan want kon nergens een algemene voorwaarden vinden op de site...
Na eindelijk zover te zijn zonder te versturen kreeg ik onderaan eindelijk algemene voorwaarden

Citaat:
Pretium Telecom besteedt de uiterste zorg aan de betrouwbaarheid en actualiteit van alle op deze site gepubliceerde gegevens. Pretium Telecom sluit alle aansprakelijkheid uit voor onjuistheden op deze site en voor enigerlei directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik van de informatie op deze site. Tevens is Pretium Telecom niet verantwoordelijk voor de inhoud van de websites waarnaar gelinkt wordt.

Tja is niet echt duidelijk voor me...
Je hebt ook nog de mogelijkheid voor OPTA om daar een klacht in te dienen, verder kan misschien een van de moderators hier even een mailtje doen naar dit bedrijf, want elk verhaal heeft natuurlijk twee kanten en misschien is er wel een hele logische verklaring ;)

Kijk ook eens hier

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2009, 13:00 

Hallo allemaal,

Vooralsnog even geen nieuws hier. Mijn vader heeft gebeld met de bank en kan het bedrag van het kastje niet meer terughalen. Het gaat hier (blijkbaar) om een eenmalige incasso en daar staat 5 dagen voor. Hij heeft wél gezorgd dat Suprieur niets meer van zijn rekening af kan halen.
Ook gaat hij proberen om een brief te faxen. Dat moet wel goedkomen denk ik! Zodra ik wat nieuws te melden heb, zal ik het posten hier.

@Myrhte, het linkje hadden we al gezien!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 Nov 2009, 15:05 
Gebruikers-avatar

Mooi zo!! Bedankt voor de update en we horen graag van je ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2009, 10:24 
Gebruikers-avatar

Beste Zwabber,

Is er inmiddels al iets meer bekend ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Jan 2010, 21:22 
Gebruikers-avatar

Nog geen reactie van topicstarter vernomen.
Indien we niks horen wordt deze topic gesloten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2010, 18:56 
Gebruikers-avatar

Ook via de consumentenbond zijn er meerdere klachten te lezen over Suprieur B.V.,

http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... hp?t=10091

en als je een beetje zoekt op het internet kom je nog meerdere klachten tegen,
het zou me dus niet verbazen als er nog meerdere mensen hier meelezen met klachten omtrent Suprieur B.V..

maar als ze willen dat iemand een poging waagt om te bemiddelen,
kunnen ze denk ik het beste hier even een berichtje achter laten. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 Feb 2010, 22:00 
Beheerder
Gebruikers-avatar

We laten het topic nog maar even open staan :)

Profiel  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]