Home  Registreren
* * * * *
Het is nu 08 Sep 2010, 01:29

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten. Je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.  [ 574 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Vincenza S. uit Beets, het vervolg....NU: Anna Paulowna
BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2010, 15:57 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Meanda.... die curator is helemaal op de hoogte gesteld ;-))
Ze weet van dit topic, ze weet van de hoed en de rand.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2010, 16:50 
VIP lid van BON

Cleo , thanks.
Maar hoe kan dit dan allemaal gebeuren ? Ik weet dat alles tijd nodig heeft , maar zoveel tijd ? Is dat nou werkelijk nodig? Is er hier niet voldoende te lezen wat V allemaal op d'r geweten heeft ?

Triest triest triest,dat iemand zoals Pepper dan met de rug tegen de muur word geflikkerd , echt heel erg !

Pepper hou je taai ! toi toi toi,we leven met je mee !

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2010, 18:57 

die curator doet echt zijn best en ze weten ook van deze site ze zijn helemaal op de hoogte van het hele gebeuren

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2010, 19:27 

dierenarts is bij norah geweest ze is hoefbevangen ze heeft pijn stiller en ze moet zo schraal mogelijk staan
zeker begin volgende week weet ik wat er nu met de paarden gaat gebeuren nou die paar dagen kennen er ook nog wel bij ben nu al zo lang bezig
v wilde weer norah weg halen maar gebeurt gewoon niet wij hebben retentierecht ingeroepen dus ze blijven bij ons staan totdat het opgelost is en niet anders
als die paarden medische zorg nodig hebben doet ze dat maar bij ons op stal
die curator weet van alles af en ken deze site ook dus die is ook wel goed ingelicht alleen ze moeten nou eenmaal alles precies uitzoeken want ze moeten zich aan de wet houden maar ik weet dat ze er erg druk mee bezig zijn
zal blij wezen als het opgelost word voor die paarden want bij ons was uiteindelijk een noodopvang we hadden er eigenlijk de ruimte niet voor maar door dat die paarden er nu eigenlijk 2 maanden langer staan dan gepland was is het hele land stuk gelopen een bagger zooi is het gelukkig is dat niet op het hele land waar ze staan maar wel bij de voer kisten
hopen dat het even een paar dagen goed droog blijft dan word dat wel weer wat beter

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2010, 20:44 

Stichting of geen stichting, zij hoort de kosten en verzorging voor die paarden op zich te nemen, heeft ze al maanden niet gedaan, hopelijk komt die curator snel met een goed voorstel, hopelijk dat :toppie: Pepper :toppie: dan alsnog de diertjes kan kopen, geld meteen aan belastingdienst geven, {geweer1} V er geen feestje van laten bouwen in ieder geval................ :Wha:
Het begroot mij gewoon tot de tenen uit dat er zo door V met die diertjes om gesold wordt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2010, 22:42 

ik lees al een hele poos mee op dit forum. ikzelf ben altijd een dierenliefhebber geweest, en heb altijd toen ik nog een kind was, op de manege hier rondgelopen.
ik kan maar 1 ding zeggen. RESPECT voor pepper en de oude man, voor alles wat jullie voor deze lieve, mooie dieren doen. echt, petje af. voor v. heb ik geen woorden over, gewoon een dierenbeul, die gewoon niks om dieren geeft, alleen om zichzelf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2010, 02:20 

wij doen onze best voor die paarden ik ben nou eenmaal ook een dieren vriend
als je de mensen leert kennen ga je van de dieren houden
dieren zijn eerlijk en heel betrouwbaar sommige mensen zouden eens een kudde dieren moeten bekijken kunnen ze heel veel van leren
dieren zijn afhankelijk van de mensen en die laat je gewoon niet barsten ik doe wat ik kan voor ze
en zoals ze nu zijn denk ik dat het wel goed gaat zoals we bezig zijn het zijn echt allemaal schatten
ik kan ze helaas niet helemaal geven wat ze verdienen omdat ik ook maar 24 uur in een dag heb maar ik doe me best samen met me stalbaas
en er zijn ook heel veel mensen achter de schermen bezig met ons te helpen
die ben ik ook heel erg dankbaar
af en toe is het me wel een beetje te veel maar als je dan die paardjes ziet en dan hoe blij ze zijn dat je er weer bent dan vergeet je hoeveel tijd en werk het eigenlijk is ze zijn zo dankbaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2010, 21:02 
VIP lid van BON

Hoi allemaal even over Norah , zij is hoefbevangen , ik heb mij laten vertellen dat een paard hoefbevangen word als deze eerst "verwaarloosd"is en daarna eiwitrijk voedsel krijgt.

Klopt dit ?

Als dit het geval is is er weer een bewijs dat V niet goed voor haar paarden gezorgd heeft .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2010, 21:40 

meanda schreef:
Hoi allemaal even over Norah , zij is hoefbevangen , ik heb mij laten vertellen dat een paard hoefbevangen word als deze eerst "verwaarloosd"is en daarna eiwitrijk voedsel krijgt.

Klopt dit ?

Er kunnen vele oorzaken zijn van hoefbevangenheid, kan door gras en fructanen, teveel granen, ( bijv uit de voerton gesnoept) kan door ziekte komen, aan de nageboorte blijven staan, vergiftiging door een of ander, na koliek, medicatie, operatie, stress etc.
Een ding is wel zeker, hoefbevangenheid is zeer ernstig en moet zo snel mogelijk behandeld worden door een dierenarts, die kan soms de oorzaak achterhalen en in ieder geval de medicijnen voorschrijven die echt hard nodig zijn, het is zeer pijnlijk voor het paard en echt ernstig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2010, 23:27 

dierenarts zij dat het kwam door fructaan ze heeft dit al eerder gehad ook op de vorige stal ze is er erg gevoelig voor we hebben nu medicijnen voor haar en ze staat heel schraal ze stond eerst bij de groep op bijna 5 bunder land dat kan niet voor norah want dan is ze zo hoefbevangen
ze voelt zich al veel beter ze liep vandaag ook al veel beter dus komt zeker goed met haar ze staat nu zo schraal mogelijk alleen wat hooi krijgt ze meerdere keren per dag kleine portie's wan tzij blijft maar door eten anders

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2010, 10:07 

Nog geen nieuws weer?

Kan iemand een stichting oprichten voor zijn eigen dieren?
Een stichting moet toch uit meer mensen bestaan die het leiden maar niet de eigenaar?

Stichting wikipedia:
Een stichting is een rechtspersoon en wordt opgericht bij notariële akte, door één of meerdere natuurlijke of rechtspersonen. Iemand kan ook bij testament de oprichting van een stichting na zijn dood regelen.

In de regel heeft een bestuur een voorzitter, secretaris en penningmeester. Het bestuur is het enige verplichte orgaan van een stichting. Daarnaast kan er nog een raad van toezicht zijn, die toezicht houdt op het stichtingsbestuur.

In de statuten staan minstens vermeld:

* de naam (waarvan het woord stichting deel dient uit te maken)
* het doel; dit mag niet inhouden het doen van uitkeringen aan oprichters of aan hen die deel uitmaken van haar organen noch ook aan anderen, tenzij wat deze laatsten betreft de uitkeringen een ideële of sociale strekking hebben
* wijze van benoeming en ontslag van de bestuurders
* de vestigingsgemeente in Nederland
* de bestemming van het overschot na vereffening van de stichting in geval van ontbinding

Voor de wijziging van de statuten is een notariële akte vereist.

Zolang de stichting niet is ingeschreven in het handelsregister is elke bestuurder persoonlijk aansprakelijk.

De stichting is zelfstandig drager van rechten en plichten. De bestuurders zijn niet aansprakelijk voor schulden van de stichting, tenzij er sprake is van onbehoorlijk bestuur. Bestuurders en oprichters van de stichting zijn ook niet in loondienst en vallen niet onder werknemersverzekeringen. De stichting kan wel werknemers in dienst hebben.

Tot ontbinding van de stichting wordt overgegaan indien dat volgens de statuten nodig is, als gevolg van een faillissement of door een besluit van de rechter. Ook het bestuur kan tot ontbinding besluiten, de voorwaarden daarvoor zijn doorgaans in de statuten geregeld.

In tegenstelling tot een vereniging heeft een stichting geen leden. Een stichting kan wel donateurs hebben; die hebben echter geen zeggenschap. Een stichting kan ook vrijwilligers hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2010, 06:54 
VIP lid van BON

is er alweer een beetje nieuws ?????

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2010, 19:41 

ik heb nog geen nieuws het enige wat ik kan zeggen is dat het bij de rechter ligt dat de paarden ons toe gewezen worden voor de openstaande kosten als de rechter dat goedkeurd dan zijn ze van ons de curator hoopt dat ze me dat morgen kan gaan vertellen en anders zeker begin van de week
nog even geduld ik heb een goede hoop dat het eindelijk goed gaat komen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2010, 21:33 
VIP lid van BON

Ik hoop met je mee !!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2010, 10:51 

mijn duimen draaien overuren

Profiel  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten. Je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.  [ 574 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]