Home  Registreren
* * * * *
Het is nu 05 Sep 2010, 23:14

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 556 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 38  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: USENEXT.com - Usenetbase
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2009, 23:31 

USENEXT:PAS OP MET HET AFGEVEN VAN EEN AUTOMATISCHE INCASSO!
Sinds een paar jaar koop ik verschillende downloadvolumes bij bovenstaand bedrijf. En na een maand kreeg ik dan te horen dat er weer een nieuw downloadvolume kon opladen door io de meegezonden hyperlink te klikken.
De laatste keer dat ik een downloadvolume bij hen kocht was er ineens de mogelijkheid tot betaling per automatisch incasso. Ik had al mijn passen geblokkeerd (door de verwisseling van PB naar ING) dus ik kies voor bovenstaande optie. Op de afschrijving stond vervolgens Global Collect BV.
Een paar dagen geleden kreeg ik in het Ned.! bericht dat er een nieuw downloadvolume klaarstond en dat dit bedrag dus automatisch van mijn rekening zou worden afgeschreven. Toen pas gingen bij mij de alarmbellen rinkelen en heb vervolgens deze site gevonden en de links bekeken. Voorheen was het bij Usenext gewoon zo dat je downloadvolume kon kopen wanneer je maar wilde, maar in hun AV staat nu dat je er maandelijks aan vast zit. Dit kan dus niet meer; ze horen je van te voren bericht te sturen of je dit wilt hebben ja ofte nee. Want de nieuwe abonnementswet van Staatssecretaris Heemskerk is nu in werking getreden. Dus ik ga een klacht over dit bedrijf indienen bij de AFM.
Ik heb de links die de beheerder mij heeft doorgegeven eens gelezen en dit is echt een oplichtersbende. De naam op zich zegt het al: GLOBAL collect B.V. Maar dit is nog niet alles. Daaronder hebben ze een bedrijf toegevoegd die dit soort geinen van bedragen bij mensen af te schrijven uitvoert: Global Collect Services! En deze afdeling heeft dus GEEN eigen website: je komt dus uit op de eerste. En met wie doet Global Collect BV zaken? Juist ja, de beruchtste bank in internetwereld waar altijd voor gewaarschuwd wordt: De Western Union Bank!

Helaas ben ik zelf te laat geweest en is het bedrag vandaag toch afgeschreven. Aangezien ik 25GB wel kan gebruiken voor de DVD`s van Geert Mak, is het niet zo`n probleem. Maar mijn account heb ik wel onmiddellijk opgezegd! En het gironummer en het bankreg. van Global Collect aan de ING doorgegeven. Deze staan nu echt geblokkeerd. En mocht ik hen nog eens nodig hebben: even de blokkade opheffen bij de ING, account aanmaken bij Usenext en een paar dagen later weer verwijderen.

Profiel  

Titel: Re: Usenext- Global Collect b.v. vervolg
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2009, 23:41 

Usenext is oorspronkelijk uit Duitsland afkomstig en heeft ook nog een kantoor in Londen. Maar nu komen de mails dus in de Nederlandse taal en ik vermoed dat nu alles via Global Collect BV loopt.
Ik had dus begin juni dat downloadvolume gekocht en betaald en toen hebben ze in hun bestand zitten spitten om te kijken of er nog iets van mij open stond. En ja hoor: eind juni kreeg ik een " reminder" ; ik moest nog betalen voor een downloadvolume van oktober 2008!

Ik wist zeker dat ik die link niet had aangeklikt om fin. redenen (de Bijstand naderde). Ik kon alleen reageren schriftelijk op: rekening@usenext.com (dit is de Engelse afdeling) en ook kon ik bellen met een Leidens telefoonnummer. Dit heb ik dus vanmiddag gedaan. Wat blijkt: dit is een incassobureau; gelukkig wel met certificaten. Ik weet niet waar ze daar allemaal mee bezig zijn. Ik weet een ding zeker: ik heb niet op die link geklikt en dus hoef ik ook niet te betalen!
En bij deze eindigt mijn verhaal. Ik hoop dat mensen hier iets aan hebben. Op de Kassasite zijn ze niet geinteresseerd en op het Trosforum kom ik niet op (inloggegevens kwijt en die krijg je dan niet meer van hen).

Rest mij nog iedereen een goed weekend te wensen!

Profiel  

Titel: Re: Skype - Global Collect b.v.
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2009, 23:47 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Hallo Menneke, welkom hier.

Bedankt voor het plaatsen van jouw persoonlijke verhaal en deze ervaring.
Ik weet zeker dat mensen hier iets aan zullen hebben en ook gaan nadenken voordat ze automatische incasso's gaan afgeven voor dit bedrijf!

Ik zal even op het Trosforum kijken.

Jij ook een heel prettig weekend!

Groet,

Cleo

Afbeelding

Profiel  

Titel: Re: Skype - Global Collect b.v. Usenext.de
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009, 13:11 

GEZOCHT USENEXT.DE SLACHTOFFERS! HIER MELDEN!

Ja, ook ik werd een aantal dagen terug opgeschrikt met een fiks factuur. Ik had niet gekozen voor een automatisch incasso, dus konden ze het er niet zomaar afhalen. Maar ik werd wel opgeschrikt met een fiks factuur. 160 euro, waarvan 60 euro incassokosten.

Ik heb op usenext.com voor 14 dagen een account geprobeerd http://www.usenext.com/
Het blijkt dus dat na twee weken het contract stilzwijgend werd verlengd :angry: . In Nederland verboden, maar in Duitsland mag het blijkbaar. Allemaal leuk en aardig, misschien mijn eigen domme fout.

Maar het vreemde vind ik, dat ik sinds december niks gehoord heb, en NU PAS komen ze, en dan ook meteen met een INCASSOBUREAU, met daarbij horende administratiekosten en incassokosten van om en nabij 60 EURO! Niet netjes!

Ik heb mijn e-mail gechecked, spamboxen gechecked op eerder gestuurde facturen, maar helemaal NIKS. Dit zaakje STINKT!

Daarbij zetten ze op hun site, dat de uitprobeer periode van 14 dagen COMPLEET GRATIS is. Ja in principe is dat ook zo, maar het word automatisch verlengd, zonder dat je het weet, en pas na 7 maanden valt de bom op je mat. 6 maanden leef je in de illusie dat het gratis is geweest... terwijl het metertje ondertussen doortikt, zonder e-mails of andere meldingen. NIET NETJES

Mensen die hetzelfde hebben meegemaakt met deze charlatans, laat je horen. Samen staan we sterk. Hoor het graag.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009, 19:41 

[size=85]Dit kreeg ik gisteren:
Ik was op mijn werk op 30 juni 2009 13:18 (wat ik kan bewijzen) en er was niemand thuis dus ik heb niets geregistreerd.

Tot ons heeft zich gewend UseNeXT.com gevestigd te München, Duitsland. Zij verzochten ons de incasso van haar openstaande vordering op u ter hand te nemen. Deze vordering bestaat uit abonnementsgeld voor de toegang tot de UseNeXt nieuwsgroepen. U hebt zich hier op 30.09.06 13:18 geregistreerd vanaf IP adres: 62.45.152.229 met emailadres: xxxx@joling.org;.

Tijdens het aanmeldproces bent u akkoord gegaan met de voorwaarden van UseNeXt. Zonder uw akkoord kan dit aanmeldproces niet succesvol worden afgerond. Volgens deze voorwaarden wordt de 14 dagen proefperiode automatisch verlengd indien u het contract niet opzegt. Meer informatie treft u in de bijlage en op de website van UseN! eXt: http://www.Usenext.nl.

Wij verzoeken u het totaal verschuldigde bedrag ad € 75,02 binnen 14 dagen na dagtekening bij te schrijven op onze derdenrekening: bankrekeningnummer 52.39.75.627 ten name van ‘Stichting Beheer Derdengelden IPN’ onder vermelding van het betalingskenmerk: 12010157.

Voor het laatst bewerkt door Shedevil op 14 Jul 2009, 19:56, in totaal 1 keer.
emailadres gewijzigd ivm met eventuele spam :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009, 19:57 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Welkom op het forum

En het IP adres is dat van jou wat ze vermelden?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009, 19:59 
Beheerder
Gebruikers-avatar

je schrijft dat je gisteren niet bent geregistreerd omdat je op werk was. Maar het gaat om een incasso en de registratie is van 2006

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009, 20:27 
Moderator
Gebruikers-avatar

Ik vond deze LINK, wellicht bied dit nog duidelijkheid! Jullie zijn in ieder geval niet de enige..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009, 20:49 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Dus met andere woorden...pure oplichting in de hoop dat je betaald?

Profiel  

Titel: Re: UseNeXT.com of de.
BerichtGeplaatst: 15 Jul 2009, 23:15 

Allereerst heb ik onmiddellijk mijn account opgezegd bij Usenext want in dit gekloot had ik dus geen zin meer. Daar kreeg ik de volgende mail over. En uiteraard heb ik ze dus GEEN feedback gegeven. Wel heb ik inderdaad in hun kleine lettertjes van de Hollandse AV inderdaad gezien dat als je geen volgend downloadvolume wilt, je dan voor het tijdstip dat dit volume verloopt, je account moet annuleren. Maar ook daar zitten weer de nodige haken en ogen aan, zoals jullie kunnen zien aan mijn volgende bijdrage. EN ik vind het heel raar dat ze dus GEEN Ned.adres hebben, maar inderdaad als " rechtsgeldig adres" Aviteo Ltd. Filiaal (HET LAATSTE WOORD IS DUS NIET DUITS!).

Hallo XXXXX

hartelijk dank voor uw mail.

Voor uw persoonlijke documentatie bevestigen wij de ontvangst van uw upzegging voor uw UseNeXT account met het klantnummer: 6196659

Uw contract wordt na afloop van de contractlooptijd niet
meer verlengd en eindigt vermoedelijk op 08.08.2009.

Om ons verder te kunnen verbeteren, interesseert het ons
waarom u het contract heeft opgezegd.

Een kort antwoord kost u slechts enkele ogenblikken
en zou ons echt helpen onze Service verder
te verbeteren. Wij danken u bij voorbaat voor uw
feedback (http://www.usenext.de/index.cfm?DL=SF&iStage=8).

Indien u met de vooruitbetaling van onze service-kosten
voor de hele looptijd niet akkoord gaat, willen wij u graag
de mogelijkheid bieden van ons maandpakket gebruik te maken! U betaalt dan slechts een kleine maandelijkse bijdrage en u kunt maandelijks opzeggen.

Van dit aanbod kunt u na beeindiging van het huidige
contract op 08.08.2009 gebruik maken. Een omzetting
van het bestaande contract is niet mogelijk.

U kunt zich Onder de volgende link aanmelden:

https://www.usenext.de/UseNextDE/ShopIn ... eckout.cfm?

Wij zouden u graag weer als UseNeXT-klant
willen begroeten.

Hartelijke groeten,

Uw

UseNeXT-team

==============================================================
http://www.usenext.de - Next Generation Downloading

Antwoord a.u.b. NIET via het afzenderadres op dit bericht!
E-mails aan deze postbus worden niet bewaakt en u krijgt hierop geen antwoord.
Voor verdere supportvragen klik a.u.b. op
http://usenext.de/index.cfm?DL=sf

UseNeXT - aanbeveling:
Nu meer dan 1000 blockbusters op Free TV downloaden:
<http://www.save.tv/index.cfm?SubID=NL_ORS&AI=378504>

--------------------------------------------------------------
UseNeXT is een dienst van:

Aviteo Ltd.

Rechtsgeldig adres:

Aviteo Ltd. Filiaal
Theresienstrasse 6-8
80333 München
Kantongerecht München; HRB: 153436
Directeur: Wolfgang Oswald

Aviteo Ltd. - Gainsborough House
81 Oxford Street
London W1D 2EU - Great Britain
Comp. Registration Office Cardiff No. 5069029

Voor het laatst bewerkt door Shedevil op 16 Jul 2009, 10:50, in totaal 1 keer.
even je eigen naam verwijderd :)

Profiel  

Titel: Re: UseNeXT.com
BerichtGeplaatst: 15 Jul 2009, 23:22 

Vervolgens heb ik ze aangeschreven in het Engels en wel op dreigende toon over het door hen in mijn maag gesplitste downloadvolume en het afschrijven daarvan en dat ik hun daarvoor geen toestemming heb gegeven. En dat ik bij deze mijn account zou opzeggen. En ja hoor: het antwoord kwam een paar dagen later.

Hallo xxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw aanvraag van 10.07.2009:

According to our records you had several accounts with UseNeXT in the past. Unfortunately, instead of upgrading an active account you kept signing up anew, failing to cancel the previous subscription. Dit is dus niet waar; ik heb regelmatig geannulleerd, behalve de laatste , waarvoor ik dat incassobureau op mijn dak kreeg per mail met ALLEEN een tel.nr. Ook deze zal ik zo ter volledigheid plaatsen. Therefore, there are plenty of still active accounts in your name on our database. All of them with outstanding payments. En dit is dus helemaal gelogen; hoe ziek kan een mens zijn!

We now closed all of these previous subscriptions in order to avoid further dunning charges.
Naar dat geld hadden ze dus kunnen fluiten! Ik had - geloof ik - wel een of andere autoriteit aangehaald waarbij ik mijn beklag zou doen, aangezien dit een overtreding is van de Nederlandse wetgeving.

For future business, we would recommend to cancel your subscriptions before the automatic renewal is initiated. If you do not wish to cancel but wish to continue, there is no need to start a new account. You may simply upgrade your current subscription.

En daar moet ik nog eens goed over nadenken!

Wij willen u graag nog beter van dienst zijn, daarom is uw mening

voor ons bijzonder belangrijk.

Neem a.u.b. enkele seconden de tijd om een evaluatie te geven van dit antwoord.

Hiervoor klikt u a.u.b. hier:

http://usenext.de/UseNextDE/Shopint/ind ... 6D32DFDCD6

Met vriendelijke groeten,

Uw
UseNeXT-team

Voor het laatst bewerkt door Cleo op 09 Nov 2009, 23:02, in totaal 2 keer.
naam verwijderd :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2009, 23:35 

Met onderstaande mail is dus alles begonnen. Het incassobureau zit te Leiden en heet:

Incasso Partners Nederland
Leiden
tel.071-5247074: adres niet voorhanden: naam verkregen door dit te vragen.
Het is geen louche incassobureau: zij zijn aangesloten (volgens hun site) bij NVI en hebben het Incasso Keurmerk.

Zij werken dus voor UseNext. En hoe het anders kan, zal ik jullie in mijn laatste post tonen hoe het toegaat bij Giganews. Ook nu heb ik geen enkele link aangeklikt: aangezien je niet weet of je wordt opgelicht ja ofte nee. Wel heb ik ze aangeschreven op het volgende mailadres:
rekening@usenext.com

[Reminder

Customer Number: 4539289

Dear

we have not yet received the outstanding payment for your current contract with UseNeXT.
The reason could be a typing error in your payment details. Alternatively, out-dated data may have been entered during registration.

Please check your payment details immediately following this link:
http://usenext.de/index.cfm?sInkaUUID=5 ... gToken=ENG

In case you are prompted, please enter this number: 5D42D4E3-94C2-42A0-AF1F-BBDFCF5B9E64
and follow the instructions.

We await your payment until 06.07.2009.

Your Details
Customer Information:
xxxxxxx, xxxx
xxxxxxxx xx
xxxxxxxx 0000 xx

Invoiced Item:
Invoice Number: 13266512
Date of Invoice : 08.06.2009
dunning charge
dunning charge:10134475
Number of Items: 1
Unit Price: 5,00 Euro
-------------------------------

[UNXDE143] UseNeXT 30
(23.Sep.2008 - 23.Okt.2008)
Number of Items: 1
Unit Price: 12,56 Euro
-------------------------------
Net Price: 17,56 Euro
Tax:
19% equals: 2,39 Euro
Total Price: 19,95 Euro

Date of Issue: 2009-06-29

The amount includes reminder charges of 5.00 Euro. This amount is due 7 days after receipt of this notification. It can conveniently be paid via the link provided above.

If you have any questions, please contact our partner:

E-Mail: rekening@usenext.com
Phone: +31-715247074

Kind regards,

Your

UseNeXT team

Voor het laatst bewerkt door Menneke op 19 Jul 2009, 20:54, in totaal 2 keer.

Profiel  

Titel: Re: UseNeXT.com vs Giganews
BerichtGeplaatst: 15 Jul 2009, 23:43 

Usenext vs Giganews.

Ik heb mij aangemeld bij Giganews; downloadvrij voor 14 dagen en gratis software: Newsbin.
I
Home News Blog Referral Accelerator

Geacht Giganews-lid,

Bedankt dat u zich bij Giganews hebt aangemeld, de snelste en meest volledige Usenet-bron op het internet. Gebruik de gebruikersnaam en het wachtwoord hieronder om toegang tot uw Giganews-service te krijgen en uw accountgegevens op het online configuratiescherm te onderhouden en bij te werken.

Gebruikersnaam: menneke
Wachtwoord: tyl3m0m1
t - lowercase t
y - lowercase y
l - lowercase ell
3 - numeral three
m - lowercase m
0 - numeral zero
m - lowercase m
1 - numeral one

U kunt voor een van onze verschillende nieuwsserveradressen kiezen. De snelheid is afhankelijk van uw internetverbinding en uw route en kan dus variëren. Alle Giganews-servers bieden toegang tot dezelfde artikelen. Momenteel beschikbare servers:

news.giganews.com
news-europe.giganews.com
Meld u met uw gebruikersnaam en wachtwoord zoals deze hierboven staan vermeld aan op http://www.giganews.com/ en klik op Snelheid/Traceroute om te bepalen welk serveradres u het beste kunt gebruiken. Gebruik news.giganews.com als u het niet zeker weet.

Om tekstnieuwsgroepen te lezen, kunt u ook dit adres gebruiken:

text.giganews.com
U komt in aanmerking voor onze proefperiode van 14 dag(en)! Als u de service voor 00.01 uur op CDT (UTC-0500) opzegt, 25-jul-2009 hoeft u niets te betalen. Anders begint uw volledige service op 2009-07-25. Tijdens de proefperiode kunt u maximaal 10 GB aan Usenet-artikelen downloaden. Om onze veiligheid te garanderen, kunt u tijdens uw proefperiode geen berichten posten. U dient uw account in een volledige account om te zetten om berichten te kunnen posten.

We hopen dat u plezier hebt van de proefperiode. Als u de overdrachtslimiet van 10 GB hebt bereikt, kunt u uw service handmatig van een proefservice naar een volledige service omzetten. Meld u hiervoor aan op

http://www.giganews.com/
met de gebruikersnaam en het wachtwoord zoals die hierboven staan vermeld en klik op Volledige service activeren. U kunt uw service te allen tijde opzeggen door op dezelfde pagina op Formulier annuleringsverzoek te klikken.

UW ACCOUNT WORDT ELKE 1 MONTH AUTOMATISCH OPNIEUW INGESTELD
We verwerken alleen annuleringsverzoeken die via ons online configuratiescherm worden ingediend. Als u het annuleringsverzoek hebt verzonden, wordt er niets meer in rekening gebracht.

You have not enabled account auto-recycling. If you reach your download limit prior to your 1 month billing cycle, service will be temporarily suspended until your next 1 month billing cycle. If you hit your download limit, you can instantly re-activate your service by upgrading to a higher service level or by manually recycling your account.

Als u uw downloadlimiet voor de datum van de volgende factuur bereikt, kunt u uw account opnieuw instellen en zo een nieuwe factureringsperiode van start laten gaan. U kunt het automatisch opnieuw instellen van uw account in- en uitschakelen, uw account handmatig opnieuw instellen of naar een hoger serviceniveau upgraden door het veilige configuratiescherm voor leden te gebruiken. U vindt dit op

http://www.giganews.com/
Breng een bezoek aan het configuratiescherm om uw accountgegevens bij te werken, uw facturen en betalingen te bekijken en uw actuele downloadtotalen na te gaan.

Stuur als u technische ondersteuning nodig hebt een e-mail naar onze ondersteuningsdienst op support@giganews.com. Voor vragen over uw facturen/betalingen kunt u terecht op billing@giganews.com.

Nogmaals bedankt voor uw lidmaatschap van Giganews!

Home News Blog Referral Accelerator
Unsubscribe

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2009, 23:47 
Beheerder
Gebruikers-avatar

En wat Menneke, is met deze laatste mis?
Of plaats je dit uitsluitend als voorbeeld hoe het ook anders kan?

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2009, 23:52 

@Cleo,

Dat bericht over Giganews heb ik uitsluitend geplaatst als een voorbeeld van hoe het ook kan. Dus geen reclame: want van de gratis Newsbin moest ik een NewsbinPro kopen voor US$ 25,- en daar had ik dus even geen trek in! :catch:

Profiel  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 556 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 38  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]