Home  Registreren
* * * * *
Het is nu 05 Sep 2010, 23:52

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 556 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 38  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: USENEXT.com - Usenetbase
BerichtGeplaatst: 11 Nov 2009, 11:36 

De info die myrhte in deze link geeft: viewtopic.php?p=16249#p16249

Moet ik deze 2 instellingen bellen voor Usenext EN Incassopartners? Of alleen Usenext?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2009, 13:35 

Ook ik ben er ingetuind. Zelfs nadat ik mezelf ervan verzekerd had dat het alleen om een trial zou gaan. Ik heb de automatische incasso direct laten terugboeken door mijn bank en kreeg vervolgens een mailtje van UseNext dat mijn account geblokkeerd zou worden als ik niet zou betalen. Prima wat mij betreft. Ik heb ook direct mijn account via de website opgeheven. Ik heb nog geen bericht gekregen van het incassobureau, dat is nog even afwachten. Wat ik het meest misleidend vind op de site van UseNext is de volgende tekst:
Vanzelfsprekend zal uw bank- of creditcardrekening slechts dan worden belast, wanneer u heeft aangegeven na het verlopen van de proefperiode gebruik te willen blijven maken van UseNext.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2009, 17:39 

Die uitgebreide bezwaren waar zij het over hebben, is niet meer dan de informatie die in een voorbeeld brief staat hier op het forum. Deze heb ik aan ze verzonden middels mail (dus niet aangetekend) en toch sluiten ze het dossier. Als ik jullie was zou ik de zelfde brief/mail sturen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2009, 18:17 
Beheerder
Gebruikers-avatar

@Myrhte is vanavond weer online en ik weet dat zij ook bezig was met emailen, dus ik zou even afwachten of zij nog iets te melden heeft hierover.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2009, 20:11 

Maar ze sluiten je zaak dus, en melden weer bij UseNext dat er geen betaling is binnen gekomen.
Inprincipe dus precies het zelfde als wat ze met onze zaken gaan doen, als we binnen 10 dagen niet betalen?

Of mis ik iets.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2009, 20:42 
Beheerder
Gebruikers-avatar

In principe schiet je er niets mee op als je dossier gesloten wordt. Het staat UseNext namelijk vrij om de vordering bij een ander incassobureau te deponeren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2009, 21:10 
Gebruikers-avatar

Hallo Allen,

@Erwin en Mr King helaas welkom hier op dit forum, volg even de stappen van topic viewtopic.php?f=38&t=1452 ;) Zodat ik jullie ook bij de lijst kan toevoegen.

@Sweanie nee je hebt het helemaal goed gedaan, ik bedoelde met wachten voor de mensen die het wilde opgeven en toch wilde gaan betalen.... Dus je doet het helemaal :toppie: Bewaar je mail goed dat ze het dossier eerst hebben gesloten en confronteer ze hiermee...!!

@Achelos nee alleen tegen Usenext.com immers incasso partners volgt gewoon de procedure....

Ik heb nog geen reactie van hun ontvangen helaas op mijn mail en ga er zodadelijk nog een verzenden de aanhouder wint!!!

Bekijk hier hoe je een IP adres kan achterhalen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 08:27 

Hallo lieve mensen!

Ik raad jullie allemaal aan om de dreigementen van incassopartners te negeren!!!!
Ik heb net vandaag een brief van incassopartners gekregen als reactie van mijn bezwaar die ik eergisteren gestuurd heb.

Inhoud van mijn brief:
Geachte mijnheer/mevrouw,

Hierbij deel ik u mede dat ik bezwaar maak tegen de vordering omdat ik helemaal geen contract met Usenext heb afgesloten. Ik heb alleen maar voor de 2 weken proefperiode aangemeld voor 1 euro en volgens hun is mijn aanmelding automatisch afgemeld na 2 weken proefperiode. Om af te melden is dus volgens hun overbodig. Volgens de nederlandse wet mag het contract niet stiekem verlengd worden. Ik heb tijdens de proefperiode alleen maar paar dagen gebruik van gemaakt van hun dienst. Na de proefperiode heb ik van usenext helemaal niks meer gehoord. Ze sturen geen contract bevestiging of wat dan ook en ook geen maandelijkse rekening. Dat wil zeggen ze hebben het contract stiekem verlengd. Ze hebben een heel jaar van zich niet laten horen tot kort voor een herinnering van betaling voor een heel jaar. Dus de hele zaak klopt absoluut NIET!
Ik heb inmiddels al contact gemaakt met de Europese Consumentenwijzer. Volgens hun ben ik niet verplicht Usenext te betalen omdat de zaken niet kloppen. Ik verzoek u dus mij niet meer lastig te vallen met jullie dreigementen. Als jullie mij toch blijven lastig vallen met jullie brieven dan gaat deze zaak tussen jullie en de europese consumentenwijzer worden omdat ze hebben mij aangeraden dat als ik nog een brief van jullie zou krijgen dan kan ik hun gelijk hierover bellen. USENEXT KRIJG VAN MIJ GEEN CENT voor deze oplichterijen!

Met vriendelijke groeten,

Hun reactie kreeg ik precies hetzelfde als die van Che Ter Maat.

Geachte mevrouw,

Betreft: Usenext / xxx

Naar aanleiding van uw reactie berichten wij u als volgt.

U hebt uitgebreide bezwaren tegen de vordering van UseNeXT. Gezien de inhoud van deze bezwaren betwijfelen wij ten zeerste of wij een buitengerechtelijke oplossing met u kunnen bereiken. Gezien uw opstelling acht Incasso Partners Nederland het niet raadzaam om de buitengerechtelijke incassoprocedure tegen u voort te zetten.

Wij zullen het dossier sluiten en UseNeXT hierover informeren. Het staat hen vrij om een juridische procedure tegen u te starten teneinde betaling af te dwingen.

Ik vertrouw u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

Incasso Partners Nederland

Meer informatie en doorgeven van reacties via de website.

Meer informatie over uw vordering kunt u vinden op onderstaande website. Hier kunt u ook uw reacties direct doorgeven aan de zaakbehandelaar. Op deze wijze kunnen wij u snel en goed van dienst zijn.

Website: http://debiteur.incassopartners.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 09:01 

Ik heb net precies dezelfde email gekregen. :lol:

Nouja, we zien wel wat UseNext nu gaat doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 09:14 

:D een ding is zeker incassopartners staat zwak om buitengerechtelijke incassoprocedure tegen ons te starten. Bewijzen vragen ze niet eens. Het is goed ook want die heb ik niet meer.
Volgens mij als je hun duidelijk maakt dat je helemaal niet wil betalen dan sluiten ze je dossier.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 10:17 

Zover ben ik nog niet. Ik moet eerst nog het geld storneren, en vervolgens de mail van het incassobureau afwachten.

Maar het is wel zeer leerzaam om deze informatie te kennen en achter de hand te houden, mocht ik zover zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 18:53 

@ Erwin,

Ook jou geef ik even een tip. Je moet niet alleen je geld storneren, maar ook het rekeningnummer van dit bedrijf laten blokkeren van je bank. Dit kun je telefonisch regelen: tenminste ik kan dit bij de ING. Wanr incasseren mogen ze n.l. drie maal? proberen, maar hun rekg.nummer blokkeren kost hun geld! En ja, dan zul je inderdaad wel het traject ingaan, waarin vorige posters nu in terecht zijn gekomen.

Verder moet je je account OPZEGGEN bij UseNeXT. Als je de login-gegevens niet hebt, gewoon even bij hen opvragen.

Als je het mij vraagt - maar wie ben ik - gaan ze hopelijk dezelfde weg volgen als het vorige incassobureau. Dit bureau staat vermeld op pagina 1 van dit topic.

Lieve mensen: heel veel sterkte met alles: ik zal vanavond de consumentenfora eens bekijken of er een topic over de incassobureaus hier vermeld op de consumentenfora staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 19:29 

Naar aanleiding van de reacties van IPN hier, ga ik ook een mail sturen dat ik niet ga betalen omdat ik nu helemaal op de hoogte ben van de manier van handelen van het bedrijf Usenext. Als jullie van hun niet hoeven te betalen, hoef ik dat ook mooi niet. Ik heb helaas consuwijzer en euroconsumentenbond nog niet kunnen bereiken, hopelijk lukt dat morgen.

Hoever staat het trouwens met de berichtgevingen naar de media?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 19:32 
Gebruikers-avatar

Erwin schreef:
Zover ben ik nog niet. Ik moet eerst nog het geld storneren, en vervolgens de mail van het incassobureau afwachten.

Maar het is wel zeer leerzaam om deze informatie te kennen en achter de hand te houden, mocht ik zover zijn.

Welkom hier we wachten het verloop van deze zaak af, hou ons op de hoogte.
Ik denk inderdaad met zoveel gedupeerden dat I.P geen stand kan houden.

Ik heb na mijn tweede mail nog steeds geen reactie ontvangen, ben heel benieuwd hoe het verder loopt.
Als iedereen gewoon de stappen volgt zoals in info topic staat aangegeven dan komt het best goed.

Bekijk hier hoe je een IP adres kan achterhalen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 21:00 
Gebruikers-avatar

Hallo,

Ook ik ben er ingetrapt.

Ik kreeg eerst het volgend bericht:

"Geachte heer .........,

Betreft: Usenext /.........

Naar aanleiding van uw reactie berichten wij u als volgt.

Op grond van de algemene voorwaarden van UseNeXT, bent u gehouden het automatisch verlengde abonnement te betalen. Bij het sluiten van de overeenkomst met UseNeXT, hebt u aangegeven akkoord te gaan met deze voorwaarden.

De volledige reactie van UseNeXT treft u hieronder aan.

EDIT mod: Volledige overeenkomst staat op pag. 1, voor de leesbaarheid is deze hier verwijderd.

Het totaal verschuldigde bedrag ad € 162,77 dient u binnen 10 dagen na dagtekening bij te schrijven op onze derdenrekening: bankrekeningnummer 60.30.56.164 ten name van ‘Stichting Beheer Derdengelden IPN’ onder vermelding van het betalingskenmerk: 12016323.

Bij gebreke van ontvangst van deze betaling acht opdrachtgever zich vrij tot gerechtsmaatregelen over te gaan.

Ik vertrouw u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd en zie uw betaling tegemoet.

Hoogachtend,
Incasso Partners Nederland"

Ik heb vervolgens vannacht de voorbeeldbrief gemaild em kreeg vandaag antwoord:

"dossiernummer: ...........

Leiden, 12 november 2009

Geachte heer .........,

betreft: Usenext / .........

Naar aanleiding van uw reactie kunnen wij u als volgt berichten.

Wij hebben uw verweer ontvangen. De door u gestelde bezwaren zijn echter niet steekhoudend.

Op inhoudelijke klachten over UseNeXT kunnen wij helaas niet ingaan. Indien u klachten heeft over ons optreden bent u uiteraard meer dan welkom om schriftelijk contact met ons, danwel de NVI op te nemen.

Wij verzoeken u echter wel om de vordering binnen 10 dagen te voldoen, want wij zullen u geen betalingsuitstel verlenen. Mocht er om wat voor reden dan ook voor ons aanleiding zijn om (een deel van) het door u aan ons betaalde bedrag aan u terug te betalen, dan zullen wij dit uiteraard doen.

Mocht u tegen de vordering zelf inhoudelijke bezwaren hebben, dan vernemen wij die graag.

Het totaal verschuldigde bedrag ad € 162,80 dient u binnen 10 dagen na dagtekening bij te schrijven op onze derdenrekening: bankrekeningnummer 60.30.56.164 ten name van ‘Stichting Beheer Derdengelden IPN’ onder vermelding van het betalingskenmerk: 12016323.

Bij gebreke van ontvangst van deze betaling acht opdrachtgever zich vrij tot gerechtsmaatregelen over te gaan.

Ik vertrouw u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd en zie uw betaling tegemoet.

Hoogachtend,

Incasso Partners Nederland"

Wat kan ik nu doen?

Groet van Athenatius

Profiel  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 556 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 38  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]