Home  Registreren
* * * * *
Het is nu 05 Sep 2010, 23:53

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 556 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 38  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: USENEXT.com - Usenetbase
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 21:09 
Gebruikers-avatar

Heb je ook de info topic gelezen en telefonisch contact gehad met consuwijzer en europeseconsumentenbond??

Bekijk hier hoe je een IP adres kan achterhalen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 21:19 

Ik heb ook een tweede bericht gekregen van incassopartners dat ik toch usenext moest betalen volgens hun. Maar ik ben er niet ingetrap. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat usenext van mij geen cent kreeg.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 21:33 
Gebruikers-avatar

Ja, ik heb de info gelezen maar dacht dat het toch belangrijk was om mijn mails te delen.
Ben wel onrustig ervan.

Telefonisch contact is nog niet gelukt. Morgen ga ik weer proberen.

Volledigheidshalve wil ik nog even zeggen dat ik me aangemeld had op 14-06-2009.

Groet..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 22:16 
Gebruikers-avatar

Bedankt voor je info.
Even voor de anderen hier degene die eerst een mail hebben ontvangen dat het gesloten werd en vervolgens weer geopend bewaar deze mail goed, en neem contact op met het NVI hierover, zij kunnen je vertellen of dit kan en mag.
Verder lees ik berichten niet reageren en niet betalen, dit is een ieder zijn eigen beslissing, ik ben de laatste wie zal zeggen of je wel of niet moet betalen. Deze keuze laat ik dan ook echt aan jullie over ;)
Ik heb nog steeds niks vernomen van I.P en verwacht dat dit na mijn tweede mail ook niet meer gaat gebeuren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 22:27 

Ik zal deze brief wel versturen, zodat ik i.i.g. mijzelf kenbaar heb gemaakt betreffende mijn mening. Het eerste bedrag betaal ik wel, terwijl ik de reactie afwacht. Nu kan het allemaal "toegeven zijn" dat ik fout zit, maar ik zal echt het risico niet nemen dat het mij allemaal nog meer gaat kosten. Het is tegen het advies in, maar ik reken er niet op dat de consumenten-instellingen verantwoording zullen nemen voor dat advies, want het is ook enkel en alleen maar een vrijblijvend advies.

Incasso Partners Nederland
Postbus 467
2300 AL LEIDEN

xxx, maandag 12 November 2009

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van heel veel informatie rondom het handelen van het bedrijf "Usenext", heb ik besloten wel te betalen, echter onder protest.

Het schijnt zo te zijn dat ik (en vele anderen) op onjuiste, ongepaste manier behandeld zijn door deze firma. Een gebrek aan behoorlijke contactgeving omtrent de lidmaatschap. Vooral een lid helemaal aan zichzelf overlaten wat dat betreft is uit den boze. Om mijn ongenoegen jegens dit bedrijf kenbaar te maken heb ik contact onderhouden met zowel de Europese Consumentenbond en Consuwijzer. Niet alleen ik, maar meerderen hebben dit contact onderhouden (wat u wellicht in uw e-mail onderhoud bent tegengekomen) met deze instellingen. Aangezien er meerderen zijn geweest waarbij dit dossier jegens Usenext gesloten kon worden, reken ik erop dat, het handelen van Usenext aangaande, dat bij mij ook het geval zal kunnen zijn. U mag dit van mij aan UseNext kenbaar maken dat ik het niet eens ben met hun minimale manier en enorm trage gang van juist informeren en daarom reken ik op dezelfde behandeling. Ik wacht uw reactie af en zo mogelijk een terugstorting van dit bedrag.

Met vriendelijke groet,

xxx

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 22:41 
Gebruikers-avatar

Snap je keuze, hoop dat het nog een keerzijde heeft, geef niet op en blijf het hier volgen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009, 23:17 
Gebruikers-avatar

Myrhte,

Ik ben op het moment even de weg kwijt.

Wat kan ik het beste doen op dit moment?
Afwachten of opnieuw aanschrijven?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2009, 00:14 

@Athenatius,

Ik zal nu vast een begin maken met jou tips te geven. Allereerst moet je het topic lezen over UseNeXT dat apart op deze site staat vermeld.

V.w.b. Incassopartners: ik denk dat het het beste is dat je even de tips afwacht van Myrthe, aangezien zij dit deel voor haar "rekening" neemt (was het maar een "echte rekening" voor haar die op haar rekening zou worden gestort).

Het enige wat je nu kunt doen, is morgen als eerste de Consuwijzer bellen met verwijzing naar deze website. Tel.nr. 088-0707070.
Vervolgens moet je naar de Europese Consuwijzer bellen en daar dezelfde klacht neerleggen.

Dan nog even een vraag die heel belangrijk is: heb je al je correspondentie van UseNeXT nog, zoals aanmelding, login-gegevens, aanmaning van UseNeXT om te betalen en vervolgens de mail van het incassobureau. Als je deze gegevens nog hebt, dan kun je ze nu nog posten in Myrthes inbox, zodat zij ze voor jou kan bekijken en jou - als het haar uitkomt - van advies kan voorzien. Ik ben helaas niet juridisch, maar praktisch onderlegd. Ik schrijf je nu even, omdat ik het gevoel heb dat je vreselijk in paniek bent; ik kan me dat als minimumlijder voorstellen!! Zoals ik me ook kan voorstellen dat Achelos - die in hetzelfde schuitje qua inkomen als ik zit - maar in godesnaam het bedrag betaald heeft..........de hele wereld draait om die klote centen.......die we dus net hebben!

Heel veel sterkte met alles en ik weet zeker dat als Myrthe tijd heeft ze jou antwoord zal geven: het is een trouwe meid! :catch:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2009, 00:47 

Op de hieronder vermelde website heb ik - via het Trosradarforum - het onderstaande nog gevonden:

http://incassoklacht.nl/details.php?id=intrum_justitia

Bor Komorovski schreef op 22-08-2007:

"Mijn ervaring met incassobureaux in het algemeen en Intrum Justitia in het bijzonder is dat het niet nodig is te slijmen, maar wel om de incassomedewerker zakelijk en correct te woord te staan. Ze doen slechts hun werk en je hebt immers geen geschil met ze persoonlijk. Wel vind ik hun brieven bijzonder onprofessioneel. Ze zijn niet getekend, dus iedereen kan hun briefpapier (laten) namaken en voor incassobureautje gaan spelen. Tevens vermelden ze niet of ze in hoedanigheid van deurwaarder of incassobureau optreden. Daarbij kunnen ze soms behoorlijk intimiderende taal bezigen in brieven, waar een jurist weliswaar doorheen prikt, maar veel leken niet. Verder punt van kritiek is hun consumentensite www.nietoptijdbetaald.nl Op het eerste gezicht lijkt de site een goede informatieve site, maar wie de site aan een nader onderzoek onderwerpt ontdekt dat het een middel is om meer informatie van de consument te bemachtigen. Zo worden ze uitgenodigd om allerlei gegevens te overhandigen als ze bijvoorbeeld gaan verhuizen of de vordering bestrijden, zodat Intrum Justitia alleen maar meer mogelijkheden krijgt om ze op de huid te zitten. Desinformerend vind ik de vermelding op deze site dat de kosten die zij berekenen in de wet zijn vastgelegd. Dat is faliekant onjuist, de wet zegt niets over de hoogte van incassokosten. En de eiser die ze vordert heeft nog altijd de bewijslast aan te tonen dat de kosten terecht zijn. Een debiteur die een vordering wil bestrijden zal dan ook altijd de incassokosten moeten betwisten. Daar hoeft hij zelfs geen motivering voor te geven, simpel betwisten is voldoende."

Ik hoop voor allen hier dat je er iets aan hebt; vooral de laatste alinea lijkt mij hoopgevend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2009, 01:04 
Gebruikers-avatar

Menneke,

Hartelijk dank voor je betrokkenheid.

Het is niet zo dat ik vreselijk in paniek ben.
Ben wel ongerust. Ik ben ook lid van de club van minimumlijders.

Ik ga nog eens flink lezen hier op de site en morgen dat telefoonnummer bellen dat je me gegeven hebt.

Nogmaals dank voor je bijdrage!

Groet...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2009, 01:17 

"Incasso buro na Usenext abbonement"

http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=103863

Dit hier is een heel mooi antwoord. Ik hoop dat dit antwoord de angsten die mensen hebben, voor een groot deel worden weggenomen. Ook deze website wordt hier expliciet vermeld. Ik heb ook nog een link gevonden op het Trosradarforum. Aangezien ik op dit forum niet kan inloggen, zou iemand anders wellicht zo vriendelijk willen zijn dit voor mij te doen om zodoende de klagers/klaagsters te verwijzen naar "onze" website? Bij voorbaat hartelijk dank.

Aangezien het plaatsen van links zo lastig is, doe ik dit in een volgend antwoord.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2009, 01:26 

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 29&t=75426

Dit is de post waarover ik zo even schreef en ik aan mensen heb gevraagd om naar "onze" site te verwijzen. De dag is nog vroeg, maar ik houd er mee op: ga lekker Pauw en Witteman kijken...........tot vanmiddag allemaal!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2009, 01:33 
Moderator
Gebruikers-avatar

Is al gebeurd zie ik....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2009, 09:03 

In de vertaalde versie van de voorwaarden door Flipje viel dit stukje op:

In addition to the regular cancellation details and withdrawal rights, customers are treated very obligingly when disagreeing with an unwanted contract extension. If a customer adamantly states that he does not want a selected package, he is granted a refund for the billed sum and the account was closed.
In tegenstelling tot de normale afzeggingsdetails en terugtrekkingsrechten, worden klanten erg welwillend behandeld wanneer zij het niet eens zijn met een ongewilde contractverlenging. Wanneer een klant er op staat dat hij een geselecteerd pakket niet wil, krijgt hij het in rekening gebrachte geld terug en wordt het account gesloten.

Heb dit dus ook letterlijk vermeld in de laatste email naar het incassoburo en kreeg daarna de mail dat mijn dossier gesloten werd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2009, 11:04 

patries209 schreef:
In de vertaalde versie van de voorwaarden door Flipje viel dit stukje op:

In addition to the regular cancellation details and withdrawal rights, customers are treated very obligingly when disagreeing with an unwanted contract extension. If a customer adamantly states that he does not want a selected package, he is granted a refund for the billed sum and the account was closed.
In tegenstelling tot de normale afzeggingsdetails en terugtrekkingsrechten, worden klanten erg welwillend behandeld wanneer zij het niet eens zijn met een ongewilde contractverlenging. Wanneer een klant er op staat dat hij een geselecteerd pakket niet wil, krijgt hij het in rekening gebrachte geld terug en wordt het account gesloten.

Heb dit dus ook letterlijk vermeld in de laatste email naar het incassoburo en kreeg daarna de mail dat mijn dossier gesloten werd.

Patries, dank je. Ik heb nu ook een 2e mail gestuurd waar ik hier op heb doorgehamerd, zelfs gezegd UseNext te vragen of er sinds mijn proefperiode ook enige activiteit is geweest op mijn inmiddels gesloten account, dit hoort onbetwistbaar "nee" te zijn. Daarom ook meteen gevraagd mijn dossier te gaan sluiten, de referentie is de vergelijkende dossiers betreffende Usenext die recentelijk aangemaakt en opvolgend gesloten zijn na wat e-mail correspondentie.

Ik raad mensen aan om dit dan ook aan te halen, want zo is men dan ook daadwerkelijk met 2 maten aan het meten, zoals al eens recentelijk vermeld. Het vermoeden bij mij is dan ook dat men aldaar schroomt met elkaar te communiceren en dat er zodoende ook geen dooie donder opvalt betreffende dit hele gebeuren. Er moet toch eens een lichtje gaan branden, zou je zo zeggen.

Profiel  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 556 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 38  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]