Home  Registreren
* * * * *
Het is nu 05 Sep 2010, 23:23

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 556 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 38  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: USENEXT.com - Usenetbase
BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 12:12 

Menneke schreef:
@ Achelos,

Als de vordering die op jou slaat meer dan 2 jaar oud is, dan is deze verjaard! Ik heb dit al eens ergens geschreven op deze site!

Met Asthenatius ligt dat anders: hij is de enige hier die een "abo" (volgens de adm. van UseNeXT dan) in 2009 heeft afgesloten en toen waren de voorwaarden zeker weten al gewijzigd!

Niet de enige...ik ook in 2009

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 12:55 

ik vind dat ze wel lief zijn bij incasso partners want ze geven mij al weer 10 dagen om te betalen.

dossiernummer: ---------
Leiden, 18 november 2009

Geachte heer Wellen,

betreft: Usenext / --------

Onlangs hebben wij u aangeschreven over de openstaande vordering van Usenext.

Wij bieden u voor de laatste maal de gelegenheid om deze vordering buiten rechte te voldoen. U dient het totaal verschuldigde bedrag ad € 162,87 binnen 10 dagen na dagtekening bij te schrijven op onze derdenrekening: bankrekeningnummer 60.30.56.164 ten name van ‘Stichting Beheer Derdengelden IPN’ onder vermelding van het betalingskenmerk: -----

Bij gebreke van ontvangst van dit volledige bedrag of uw schriftelijke reactie acht opdrachtgever zich vrij tot gerechtsmaatregelen over te gaan. De kosten van een gerechtelijke procedure zullen bij u in rekening worden gebracht.

&#x a0;

Hoogachtend,

Incasso Partners Nederland

Meer informatie en doorgeven van reacties via de website.

Meer i! nformatie over uw vordering kunt u vinden op onderstaande website. Hier kunt u ook uw reacties direct doorgeven aan de zaakbehandelaar. Op deze wijze kunnen wij u snel en goed van dienst zijn

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 16:18 
Gebruikers-avatar

Citaat:
Bij gebreke van ontvangst van dit volledige bedrag of uw schriftelijke reactie acht opdrachtgever zich vrij tot gerechtsmaatregelen over te gaan.

Deze zin pak ik er eventussen uit. Lees opdrachtgever, dit kan i.p zelf dus niet en het zal dan door de opdrachtgever zelf uithanden gegeven moeten worden aan een deurwaarder om gerechtsmaatregelen te nemen.

En bij gebreke van ontvangst of uw schriftelijke reactie, dit houd dus in dat ze ook genoegen nemen met een schriftelijke reactie??? :shock: raar geformuleerd of ben ik nu :?

Bekijk hier hoe je een IP adres kan achterhalen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 16:20 
Moderator
Gebruikers-avatar

Ik denk dat ze met 'schriftelijke reactie' een brief/email bedoelen waarin staat dat de vordering niet wordt geaccepteerd..?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 16:23 
Gebruikers-avatar

Flipje schreef:
Ik denk dat ze met 'schriftelijke reactie' een brief/email bedoelen waarin staat dat de vordering niet wordt geaccepteerd..?

Ja zoiets dacht ik ook al maar wat het punt bij mij is hoe kunnen ze zoiets in een email zetten terwijl men al meerdere malen een klacht heeft uitgesproken per email naar I.P. de reden van mijn quote was dan ook dat ze standaard mails verzenden zonder echt na te denken wat ze versturen. Immers als er al een reactie is geweest....... ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 18:03 

Ik zie nu door de bomen het bos niet meer.
Dus ik stel de vraag even overnieuw.

Stel je hebt je aangemeld op UseNext en dus die overeenkomst 'geaccepteerd' en je meld je eigen binnen 10 dagen niet af.
Er stond in de overeenkomst bij mij destijds:
"If the customer does not revoke within the Test Period chosen by him/her, the contract will automatically and without further explanation by the customer turn to the contract period chosen or confirmed at the conclusion of the contract upon expiry of the Test Period."

Is dit ene zinnetje nu geldig of niet? m.a.w. zou usenext technisch gezien in haar rechtstaan, alleen doordat ze een belachelijke gebruikersovereenkomst hebben.
En daarbij kan ik niet vinden waar dat "by the customer turn to the contract period chosen or confirmed at the conclusion of the contract upon expiry of the Test Period" naar verwijst.

Want zover ik weet heb ik hier niets expliciet aangegeven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 19:18 
Gebruikers-avatar

Beste Tukker,

Begrijpelijk dat het niet overzichtelijk voor je is daarom is deze topic in het leven geroepen viewtopic.php?f=38&t=1452 kijk hier even en op pagina 2 staan de stappen zoals je ze kan doen, ook is de overeenkomst volledig vertaald door mijn collega Flipje.

Mocht je hierna nog vragen hebben dan hoor ik deze graag ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 19:29 

Zit een klein verschil in volgens mij, ik zie in dat topic een reactie van flipje die zegt:

Citaat:
B)Tenzij ik afzeg tijdens de testperiode, of een upgrade maak naar een ander abonnementenpakket, kom ik overeen dat ik aansluit voor 7,95 euro per maand, voor een periode van 12 maanden en toegang krijg tot 15 Gigabyte downloade volume iedere maand. Ik begrijp dat ik op ieder moment kan afzeggen, zodat mijn abonnement niet automatisch verlengd wordt bij afloop van de termijn. Ik erken dat ik, tenzij ik wil dat mijn account automatisch wordt verlengd voor een volgende periode, een afzegging voor het niet verlengen van mijn abonnement moet doen, tenminste één dag voor het einde van de huidige termijn.

Maar in de mail die mij destijds is verstuurd, staan ook de voorwaarden waar ik destijds mee akkoord zou zijn gegaan en daar staat:

Citaat:
§ 4 Right for Termination, Test PeriodBased upon the exemption provision for services already started on approval or demand of the customer (§ 312b-d German Civil Code - BGB) there exists no 14-days right for termination for private persons after receipt of the contract confirmation pursuant to § 2. If the customer has chosen a trial and test period upon conclusion of the contract (hereinafter referred to as "Test Period") the customer may revoke the contract within the Test Period without giving reasons. The bank account or credit card provided by the customer will then be charged with the amount which was agreed for the Test Period. If the customer does not revoke within the Test Period chosen by him/her, the contract will automatically and without further explanation by the customer turn to the contract period chosen or confirmed at the conclusion of the contract upon expiry of the Test Period. The use of a Test Period is only possible once per customer unless the Contractor expressly grants to the customer the use of another Test Period.

En het dikgedrukte en cursiefe gedeelte heb ik nergens aangegeven volgens mij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 20:23 

Zojuist heb ik in mijn spambox drie mail gevonden van UseNeXT: alle mails waren reclame. Odelot heeft het hier - geloof ik - al in z`n geheel geplaatst. Maar ik plaats hier even alleen het onderste stuk van de mail: de adressen. Let vooral op het "rechtsgeldige adres" in Duitsland dat eindigt met "Ltd". deze benaming is niet gemeengoed in Duitsland dat is b.v.A.G.. En het "kantongerecht" hebben ze er ook maar alvast bij gezet!

UseNeXT is een service van:
Aviteo Ltd.

Rechtsgeldig adres:
Aviteo Ltd.

Theresienstrasse 6-8
80333 München
Kantongerecht München; HRB: 153436
Fiscaal nummer: 143/117/10088 Directeur:
Wolfgang Oswald

Aviteo Ltd.
Gainsborough House
81 Oxford Street
London W1D 2EU
Company No. 05069029

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 20:36 

Ik ben ook belazerd door UseNext's zogenaamde 'proefaccount'.

Krijg ik een tijdje geleden 2 (!) mailtjes binnen of ik € 162,87 en € 82,05 te betalen! En dit terwijl ik na die 14 dagen totaal geen gebruik heb gemaakt van hun diensten!

Ik heb geprobeerd contact op te nemen met het incassobureau, maar dit is mij net zoals vele anderen niet gelukt. Dus ik besloot er verder niets aan te doen, totdat ik vandaag weer 2 mailtjes kreeg van incassopartners, met het vriendelijke verzoek om die bedragen wederom over te maken.

Ik zit met mijn handen in het haar en ik kan me het op dit moment totaal niet veroorloven om die bedragen over te maken.

Zal ik Myrhte's stappen dan maar gaan volgen ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 20:38 

Niets betalen,

Verder goed dit topic doorlezen. Dan komt het wel goed ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 20:42 
Moderator
Gebruikers-avatar

@Tukker:

De tweede quote vertaal ik alsvolgt:

§ 4 Right for Termination, Test PeriodBased upon the exemption provision for services already started on approval or demand of the customer (§ 312b-d German Civil Code - BGB) there exists no 14-days right for termination for private persons after receipt of the contract confirmation pursuant to § 2.
Paragraaf 4, het recht op afbraak, testperiode. Gebaseerd op de (exemption) provisie voor de al gestarte service, op goedkeuring van of geeisd door de klant ((§ 312b-d German Civil Code - BGB) bestaat er geen 14-dagen recht voor afbraak voor privépersonen na het verkrijgen van de bevestiging, zoals in paragraaf 2.
If the customer has chosen a trial and test period upon conclusion of the contract (hereinafter referred to as "Test Period") the customer may revoke the contract within the Test Period without giving reasons. The bank account or credit card provided by the customer will then be charged with the amount which was agreed for the Test Period.
Wanneer de klant een testperiode gekozen heeft bij het afsluiten van het contract (hierna te noemen "Test Periode"), mag de klant het contract ontbinden tijdens de Test Periode, zonder redenen te geven. De bankrekening of credit card die verstrekt zijn door de klant, zullen dan aangeslagen worden met het bedrag wat was overeengekomen voor de TestPeriode.
If the customer does not revoke within the Test Period chosen by him/her, the contract will automatically and without further explanation by the customer turn to the contract period chosen or confirmed at the conclusion of the contract upon expiry of the Test Period. The use of a Test Period is only possible once per customer unless the Contractor expressly grants to the customer the use of another Test Period.
Als de klant niet ontbindt in de door hem/hhaar gekozen Test Periode, zal het contract automatisch en zonder verdere uitleg verwijzen naar de contractperiode die gekozen en bevestigd is bij het afsluiten van het contract (upon) het verlopen van de Test Periode. Het gebruik van een Test Periode is maar één keer per klant mogelijk, tenzij het bedrijf het gebruik van een nieuwe Test Periode vergeeft.

To revoke is bezwaar maken, maar in deze context kan ik me niet voorstellen dat ze dat ook bedoelen. Logischerwijs vertaal ik dat als 'ontbinden'. Niemand kan een ander het recht op bezwaar namelijk verbieden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 20:48 
Gebruikers-avatar

Dale Cooper schreef:
Ik ben ook belazerd door UseNext's zogenaamde 'proefaccount'.

Krijg ik een tijdje geleden 2 (!) mailtjes binnen of ik € 162,87 en € 82,05 te betalen! En dit terwijl ik na die 14 dagen totaal geen gebruik heb gemaakt van hun diensten!

Ik heb geprobeerd contact op te nemen met het incassobureau, maar dit is mij net zoals vele anderen niet gelukt. Dus ik besloot er verder niets aan te doen, totdat ik vandaag weer 2 mailtjes kreeg van incassopartners, met het vriendelijke verzoek om die bedragen wederom over te maken.

Ik zit met mijn handen in het haar en ik kan me het op dit moment totaal niet veroorloven om die bedragen over te maken.

Zal ik Myrhte's stappen dan maar gaan volgen ?

Beste Dale Cooper,

Welkom hier op het forum, ik merk bij degene die de stappen doorlopen hebben dus de mail, de telefoontjes klacht indienen
dat dit wel degelijk effect heeft. Wat het op langere termijn zal doen weet niemand, maar afwachten en niets doen werkt helaas ook niet. Ik ben zoals je wellicht al gelezen hebt bezig met I.P.
Lees rustig ook deze topic even door viewtopic.php?f=38&t=1452

Graag zou ik ook van jullie willen weten wie nu ook daadwerkelijk ook een klacht heeft ingediend bij europese consumenten centrum. Ik wil proberen deze klachten te laten bundelen. Misschien dat er dan spoed achter gezet kan worden
Verder is het zo dat hun meer op de hoogte zijn van wetregelgeving in Duitsland, en het is natuurlijk voor jezelf iets vertrouwder en een zekerder gevoel als ook zij aangeven dat het niet correct is.
Zonder klachten kunnen ze weinig tot niks ondernemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 21:37 

Ik heb " If the customer does not revoke within the Test Period chosen by him/her, the contract will automatically and without further explanation by the customer turn to the contract period chosen or confirmed at the conclusion of the contract upon expiry of the Test Period"

Begrepen als:

Het contract van de klant zal na het verlopen van de proefperiode automatisch omgezet worden naar een door de klant gekozen contract periode.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 22:28 

Tukker schreef:
Ik heb " If the customer does not revoke within the Test Period chosen by him/her, the contract will automatically and without further explanation by the customer turn to the contract period chosen or confirmed at the conclusion of the contract upon expiry of the Test Period"

Begrepen als:

Het contract van de klant zal na het verlopen van de proefperiode automatisch omgezet worden naar een door de klant gekozen contract periode.

Ja en daar zit dus het manco, door niet het account te eindigen ga je dus akkoord met een verlenging van een jaar die "vermoedelijk" (die snap ik nog steeds niet) eindigt op die en die datum.

Profiel  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 556 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 38  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]