Home  Registreren
* * * * *
Het is nu 05 Sep 2010, 23:01

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 556 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 38  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: USENEXT.com - Usenetbase
BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 23:26 

Na e-mail overleg met Myrthe mij hier aangemeld. Wel zeer goed de voorwaarden gelezen.

Ik heb niets toe te voegen aan de 40 blazijden hiervoor. Ik registreer alleen maar om duidelijk te krijgen hoeveel mensen in Nederland hier last van hadden.

Helaas heb ik mij laten overbluffen en reeds de rekening betaald. Dit had te maken met zeer grote drukte prive en werk. Geen tijd om het uit te zoeken. Niet wetende dat er al zo'n grote groep aan het zoeken was en met resultaat.

Op aanvraag bij Usenext konden zij mij een een e-mail tonen met het verzoek tot betalen. Echter, die heb ik nooit gezien.
Ze geven voor de rest netjes antwoord, maar daar koop ik niets voor. Mijn account staat nl nog steeds niet open.

In mijn poging om van I.P. te weten te komen wanneer zij UseNeXt betaald hebben heb ik zowel e-mail gestuurd als gebeld. Vandaag wederom 2x. Het lijkt wel of daar geen mensen werken. Gelukkig lees ik dat er mensen zijn die I.P. wel te pakken hebben gekregen, en zelfs antwoord.

Ondanks dat ik reeds betaald heb ga ik toch de voorbeeldbrief naar I.P. sturen, want mocht de handeling van UseNeXt voor de Nederlandse wet illegaal zijn, dan wil ik toch trachten tot terugvordering te komen.

Graag kom ik ook in contact met diegene die net als ik wel betaald hebben :angry: en hun bevindingen horen.

Groet,
rvp

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 23:38 
Gebruikers-avatar

Welkom namens mij hier op dit forum lees het even rustig door ook het betreffende info topic hierover en bij vragen hoor ik het graag van je ;)

Bekijk hier hoe je een IP adres kan achterhalen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 23:42 

myrhte schreef:
Welkom namens mij hier op dit forum lees het even rustig door ook het betreffende info topic hierover en bij vragen hoor ik het graag van je ;)

Ik vind vooral de samenvatting http://www.belazerdophetnet.nl/viewtopic.php?f=38&t=1452 erg mooi.

rvp

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2009, 23:49 
Gebruikers-avatar

Dank je ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2009, 01:16 

Achelos schreef:
Tukker schreef:
Ik heb " If the customer does not revoke within the Test Period chosen by him/her, the contract will automatically and without further explanation by the customer turn to the contract period chosen or confirmed at the conclusion of the contract upon expiry of the Test Period"

Begrepen als:

Het contract van de klant zal na het verlopen van de proefperiode automatisch omgezet worden naar een door de klant gekozen contract periode.

Ja en daar zit dus het manco, door niet het account te eindigen ga je dus akkoord met een verlenging van een jaar die "vermoedelijk" (die snap ik nog steeds niet) eindigt op die en die datum.

Maar waar zie jij staan dat het een jaar is? er staat niet eens in wat het zou kosten in deze overeenkomst.
Lijkt me toch wel iets wat er in behoort te staan? Voor het zelfde geld hadden ze achteraf bepaald dat het me 1000 Euro zou kosten, of meer als het ze uitkomt.
Dat kan niet kloppen.

En omdat het daar niet instaat lijkt het me dat ze die overeenkomst, voordat jaar contract dus eerst zouden moeten bespreken met de klant o.i.d. (ik dus).
Zou je dan niet kunnen stellen dat ze in gebreke zijn gebleven?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2009, 07:41 

Mensen, nog even wat:

Als je, ook al is het al een paar jaar later, die incassomail gehad hebt, en eventueel al betaald, dan moet je het abo nóg opzeggen. Je zou zeggen dat je er automatisch vanaf bent, omdat je in hun ogen toch een wanbetaler zou moeten zijn, maar dat is dus niet zo. Je staat nog gewoon aangemeld en ze flikken je het kunstje gewoon nogmaals.

Wel wat om op te letten dus!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2009, 12:32 

Tukker schreef:
Achelos schreef:
Tukker schreef:
Ik heb " If the customer does not revoke within the Test Period chosen by him/her, the contract will automatically and without further explanation by the customer turn to the contract period chosen or confirmed at the conclusion of the contract upon expiry of the Test Period"

Begrepen als:

Het contract van de klant zal na het verlopen van de proefperiode automatisch omgezet worden naar een door de klant gekozen contract periode.

Ja en daar zit dus het manco, door niet het account te eindigen ga je dus akkoord met een verlenging van een jaar die "vermoedelijk" (die snap ik nog steeds niet) eindigt op die en die datum.

Maar waar zie jij staan dat het een jaar is? er staat niet eens in wat het zou kosten in deze overeenkomst.
Lijkt me toch wel iets wat er in behoort te staan? Voor het zelfde geld hadden ze achteraf bepaald dat het me 1000 Euro zou kosten, of meer als het ze uitkomt.
Dat kan niet kloppen.

En omdat het daar niet instaat lijkt het me dat ze die overeenkomst, voordat jaar contract dus eerst zouden moeten bespreken met de klant o.i.d. (ik dus).
Zou je dan niet kunnen stellen dat ze in gebreke zijn gebleven?

In mijn geval kan ik in de aanmeld Email niet zo snel iets vinden ( vaag beschreven? ) . Echter tijdens het aanmelden schijnt er een (popup) box geweest te zijn dat ik automatisch aan een abo van 7,25 pm een jaar lang vast zou zitten als ik niet afmeldde. Dat laatste ben ik iid vergeten, anders zou ik niet op dit forum zitten.

Het vreemde aan het hele verhaal is dat zowel Usenext als I.P. er vanuit gaan dat als ze een e-mail versturen dat dat dan ook aan komt. Dat bewijs heb je mi alleen met een aangetekende brief.

RvP

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2009, 11:41 

Bedankt voor het uitzoek werk mannen en vrouwen!

De brief werkt kreeg de zelfde reactie :Yahoo: als hier voor gepost zijn van {geweer1} IP.

veel maal dank zal even wat doneren!! :toppie:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2009, 12:38 
Gebruikers-avatar

mam79 schreef:
Bedankt voor het uitzoek werk mannen en vrouwen!

De brief werkt kreeg de zelfde reactie :Yahoo: als hier voor gepost zijn van {geweer1} IP.

veel maal dank zal even wat doneren!! :toppie:

Leuk om te lezen mam ;)
En een donatie is altijd meer als welkom gezien dit forum uit eigen middelen wordt bekostigd en door vrijwilligers wordt gedaan :toppie:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2009, 13:51 
Gebruikers-avatar

Ik heb vandaag een antwoord ontvangen van het ECC:

"Geachte heer ........,

Inzake uw klacht tegen UseNext willen wij u over het volgende informeren.

Het incassobureau heeft u aangeschreven en vermeldt dat zij uw klacht niet meer in behandeling willen nemen, daar zij vernemen dat een buitengerechtelijke incassoprocedure niet tot een oplossing zal leiden. Dit betekent dat het incassobureau zich terug trekt uit de situatie en de vordering terug geeft aan UseNext.

De terugtrekking van het incassobureau geeft aan dat zij twijfelen of de vordering wel terecht is. Dit is voor u positief. UseNext kan echter uw klacht voor leggen bij de rechter. Zodra er een procedure wordt gestart kunnen wij u niet assisteren bij uw klacht.

Als u wilt dat wij uw klacht in behandeling nemen, dan raden wij u aan het online klachtenformulier in te vullen. Wij kunnen u geen garantie geven dat wij de klacht tot een goed einde kunnen brengen, maar wij kunnen het wel proberen. Zolang uw klacht buitengerechtelijk is, willen wij voor u bemiddelen tussen u en UseNext om te trachten tot een oplossing te komen.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en zien uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

.........................

Consumer advisor Europees Consumenten Centrum

Aanwezig op maandag en vrijdag.

Europees Consumenten Centrum

T. 030-2326440

F. 030-2342727

Postbus 487

3500 AL Utrecht

The Netherlands

E. info@eccnl.eu

I. http://www.eccnl.eu"

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2009, 18:23 

Citaat:
In mijn geval kan ik in de aanmeld Email niet zo snel iets vinden ( vaag beschreven? ) . Echter tijdens het aanmelden schijnt er een (popup) box geweest te zijn dat ik automatisch aan een abo van 7,25 pm een jaar lang vast zou zitten als ik niet afmeldde. Dat laatste ben ik iid vergeten, anders zou ik niet op dit forum zitten.

Het vreemde aan het hele verhaal is dat zowel Usenext als I.P. er vanuit gaan dat als ze een e-mail versturen dat dat dan ook aan komt. Dat bewijs heb je mi alleen met een aangetekende brief.

RvP

Inderdaad, en volgens mij zal het ook aan hen zijn omdit te gaan bewijzen in een eventuele rechtzaak?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2009, 22:57 
Gebruikers-avatar

Dat is ook mijn mening, de mail van I.P zegt een hoop en betekend inderdaad dat hun ook hun twijfels hebben.
Het is dan ook aan Usenext of ze een gerechtelijke procedure willen starten, in dit geval is het raadzaam om alles te bundelen zoals ik reeds gedaan heb in het info topic en met zijn allen samen te werken om zo sterker te staan.
Echter heb ik mijn twijfels of usenext het wel zover laat komen, gezien de twijfels van de juistheid en eerlijkheid hoe de overeenkomst tot stand komt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 Nov 2009, 14:22 

Myrhte schreef:
Dat is ook mijn mening, de mail van I.P zegt een hoop en betekend inderdaad dat hun ook hun twijfels hebben.
Het is dan ook aan Usenext of ze een gerechtelijke procedure willen starten, in dit geval is het raadzaam om alles te bundelen zoals ik reeds gedaan heb in het info topic en met zijn allen samen te werken om zo sterker te staan.
Echter heb ik mijn twijfels of usenext het wel zover laat komen, gezien de twijfels van de juistheid en eerlijkheid hoe de overeenkomst tot stand komt.

Dat niet alleen, aangezien meerde landen met usenext geknoei hebben, dan krijg je mij toch een klap internationale aandacht. Vooral als er bij zo'n proces de handen ineen geslagen worden, me dunkt.

Laten wij met zijn allen hopen dat dit niet de stilte voor de storm is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2009, 01:55 

Hoi,

Donderdag I.P. nog aan de lijn gehad. Vriendelijk geholpen en de medewerker leek echt in haar maag te zitten met het gevalletje UseNext. Verder konden ze niets doen, omdat mijn dossier gesloten was ivm de betaling die ik heb gedaan. :angry:
Vreemd is wel dat zij niet kon aangeven wanneer het geld overgeheveld is aan UseNext. Aangezien mijn account bij UseNext nog steeds niet open is ga ik toch denken dat de Euro's ergens een putje in gelopen zijn. Het putje van I.P. of van UseNext?

Ik zoek dus nog steeds mensen die wel I.P. betaald hebben en wel/niet hun account weer geactiveerd zagen.

Verder kan ik niets doen, behalve wellicht een klacht indienen bij de Europese consumentenbond.

RvP

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2009, 10:06 
VIP lid van BON

Hoi allemaal,

ook hier lees ik al een poosje mee :-)
Candelaer , hier iets boven heeft Athenatius , ook een reactie geplaatst . Zou het niet zo kunnen zijn dat als alle gedupeerde de armen inéén slaan en dan een brief naar de Europeese Consumenten Bond/wijzer ?
Als er sprake is van oplichting is het advies altijd vóór je aangifte gaat doen het topic uitprinten en dan politie laten zien hoeveel gedupeerde er wel niet zijn.
Zou dat in dit geval ook rede zijn voor de Europeese consumenten bond/wijzer om stappen te gaan ondernemen ? En is het misschien ook een idee om naar buro voor rechtshulp te gaan ? Ja ik weet het niet hoor maar dat zijn zomaar dingen die bij me op komen.
Ik wens jullie allen in ieder geval enorm veel suc- 6 .

Profiel  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 556 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 38  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]