Home  Registreren
* * * * *
Het is nu 30 Jul 2010, 07:56

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 539 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 36  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: USENEXT.com - Usenetbase
BerichtGeplaatst: 16 Nov 2009, 12:52 

Even een berichtje vanuit hier: Donderdag krijg ik een fotograaf van computeridee op bezoek :)

Hopelijk kan hij er wat van maken :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2009, 13:11 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Mooi Odelot! Natuurlijk wel! :lol: T.z.t. zien we de link naar het artikel... of een prachtig screenshot wel verschijnen he?

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2009, 14:35 
Gebruikers-avatar

Even een update:

Ik heb een mail ontvangen van het Europees Consumenten Centrum:

"Geachte heer .........,

Inzake uw klacht tegen UseNext willen wij u over het volgende informeren.

Het Europees Consumenten Centrum (ECC) neemt deel aan het netwerk van Europese Consumenten Centra. Door de nauwe onderlinge samenwerking trachten wij u als consument buitengerechtelijk te assisteren uw klacht over een ondernemer in een ander Europees land op te lossen.

Op vrijdag 13 november heeft u ons te kennen gegeven dat het bedrijf UseNext u een rekening heeft gestuurd. U geeft aan slechts een proefabonnement van 14 dagen te hebben gehad en niet op de hoogte was dat het abonnement automatisch zou worden verlengd. Wij hebben naar aanleiding van uw klacht contact opgenomen met onze Duitse collega’s. Zij zijn bekend met deze werkwijze van UseNext en zijn van mening dat Usenext de consument incorrecte informatie verstrekt voordat de overeenkomst tot stand komt. Zij zouden daarom graag willen proberen te onderhandelen tussen u en de ondernemer. Het ECC heeft wel de medewerking van de ondernemer nodig om tot een oplossing te komen.

Om u te assisteren met uw klacht moet u zelf met de ondernemer getracht hebben tot een oplossing te komen. Tevens is het uw eigen verantwoordelijkheid, voordat u de klacht bij ons indient, een gedegen afweging te maken of het buitengerechtelijk traject een voor uw klacht geschikt traject is.

Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen en eventueel door te sturen naar het collega ECC hebben wij, overeenkomstig onze privacy statement, uw schriftelijke toestemming nodig. Zonder deze toestemming wordt uw klacht niet in behandeling genomen. Wij verzoeken u vriendelijk bijgevoegd bestand ondertekend per post naar ons toe te sturen. Mochten wij uw schriftelijke toestemming binnen 14 dagen niet hebben ontvangen, dan gaan wij ervan uit dat u geen nadere assistentie wenst en zullen wij uw dossier sluiten.

U kunt er ook voor kiezen uw klacht via onze website in te dienen. Op de website kunt u het online klachtenformulier downloaden en invullen. Zodra u het formulier opslaat komt uw klacht meteen bij ons in het systeem en hoeft u geen schriftelijke toestemming te verlenen.

Wanneer u besluit uw klacht bij het ECC aan te brengen wordt uw klacht op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en tevens vragen wij u ons alle relevante documenten met betrekking tot de aangegane overeenkomst toe te sturen, zoals de Algemene Voorwaarden, de Overeenkomst, correspondentie met de ondernemer etc.

Wij raden u aan om het incassobureau aan te schrijven met een voorstel voor uitstel van betaling zolang deze kwestie ter discussie vatbaar is.

Uw klacht is geregistreerd als ......... Bij toekomstige correspondentie dient u gebruik te maken van dit registratienummer.

Vertrouwende u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Mevr. ...............

Consumer advisor Europees Consumenten Centrum

Aanwezig op maandag en vrijdag.

Europees Consumenten Centrum

T. 030-2326440

F. 030-2342727

Postbus 487

3500 AL Utrecht

The Netherlands

E. info@eccnl.eu

I. http://www.eccnl.eu"

Dit klinkt positief. Zijn er meer mensen die deze mail hebben ontvangen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2009, 14:47 

Dat klinkt inderdaad positief. Kan dit ook collectief gedaan worden? Veel mensen hebben ook al geprobeerd om in contact te komen met usenext maar dit blijkt dus erg moeilijk te zijn. Alles met usenext gaat moeizaam blijkbaar, net zoals met het incassobureau. Niets gebeurd schriftelijk, en als er een keer wat voordoet en je raakt je emails kwijt dan sta je te kijken.
Ik zelf heb in juli dus die incassomail gekregen maar ben alle mails kwijt door een computercrash. In dat geval kun je dus niets meer doen. Ik vraag me dus ook nog steeds af of de manier waarop ip en usenext werken wel legaal is.
Ze kunnen je mails sturen maar dit zou tevens schriftelijk moeten gebeuren lijkt mij.
Als het artikel in de computeridee staat meld ik het uiteraard hier en dan gaan we natuurlijk uiteraard allemaal een computeridee halen! Ben er zelf lid van trouwens.
Ze zullen van computeridee ook vast wel meelezen hier denk ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2009, 16:04 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Athenatius: heel zeker positief!!! Ik zou dat klachtenformulier inderdaad invullen... en ook hun raad opvolgen, dus het incassobureau wederom benaderen met een voorstel tot uitstel van betaling!

Doen hoor.....

Mochten er meer zijn die deze mail ontvangen hebben, dan horen wij het vanzelf hier wel.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2009, 17:26 
Gebruikers-avatar

Ga ik zeker doen!

Odelot:

Het zou mooi zijn als dit ook collectief gedaan zou worden. Ik wil toch even de reactie afwachten van Myrhte. Kijken wat zij zegt..

Trouwens, wie van jullie heeft ooit contact gekregen met Usenext zelf? Dus niet het incasso-bureau...
Met andere woorden, wie heeft een klacht ingediend en ook reactie gehad?

Ik ben benieuwd ook naar 'Computeridee'!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2009, 17:40 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Myrthe zal eventjes geen reactie kunnen plaatsen alhier... die voelt zich niet lekker en is dus ziek thuis.
Vandaar dat jullie allemaal eventjes niets van haar hand lezen....

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2009, 18:41 

Nu wordt het helemaal mooi! Krijg een mail van usenext met reclame. De aanhef begint met: Geachte usenext gebruiker.

Hoe durven ze. Blijkbaar sta ik dus nog steeds aangemeld als 'klant' en kan ik over een poosje weer een incassomail verwachten voor dit 'lidmaatschap'.

Ik kan me echter niet afmelden want ben die mail waarmee ik me voor die 'gratis' proefperiode van 2 weken aangemeld had allang kwijt. Weet niet eens een gebruikersnaam en wachtwoord. Ik kan me gewoon niet afmelden.

Hier de complete text van de mail:

Geachte UseNeXT-gebruiker,
Een goede Usenet-provider herkent men vooral aan de hoge downloadsnelheid en de bewaartijd.

Omdat wij UseNeXT permanent voor u verbeteren en verder ontwikkelen, zijn we blij u te kunnen meedelen dat wij nu een ongelooflijk lange bewaartijd van meer dan 400 dagen bieden!
De bewaartijd van nieuwsgroepen is de periode waarin de binaire en tekstbestanden beschikbaar zijn op de server.
Door deze langere bewaartijd hebt u toegang tot meer artikelen, zodat uw zoekacties nog vaker en nog langer tot treffers leiden! U vindt zo ongeveer alle gezochte artikelen, zonder dat u voortdurend in uw favoriete nieuwsgroepen aanwezig hoeft te zijn.
UseNeXT behoort daarmee tot de top als het gaat om retentie van zowel binaire als tekstbestanden - hier bieden wij zelfs een bewaartijd van 1000 dagen!

Bovendien biedt UseNeXT u het volgende:
• supersnelle toegang tot 8 onafhankelijke serverparken
• zonder tijdslimiet met volle bandbreedte downloaden (ADSL op max. snelheid)
• geïntegreerde SSL-codering
• maar liefst 30 verbindingen tegelijkertijd
• meer dan 800 terabyte aan beschikbare bestanden - dagelijks komt daar 5.000 GB aan nieuwe bestanden bij!
• speciaal ontwikkelde, gratis software voor Windows, Mac en Linux
• geïntegreerde zoekfunctie voor bestanden d.m.v. de Wizard voor downloads en nieuwsgroepen
• chatfunctie
• ondersteuning gedurende 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Meld u nu aan en profiteer van de vele voordelen!

Hartelijk dank voor uw gebruik van UseNeXT. We wensen u veel aangename uurtjes in ons downloadparadijs.
Met vriendelijke groet,
Het UseNeXT-team

Let op: Hij begint dus met: Geachte Usenext gebruiker.
En dan vervolgens onderaan staat dit regeltje: Meld u nu aan en profiteer van de vele voordelen!

Ze zijn weer lekker misleidend bezig dus.

Ga nu even proberen de aanmeldprocedure even te doorlopen en de addertjes eronderuit te halen. Gelijk printscreens maken uiteraard.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2009, 19:20 
Beheerder
Gebruikers-avatar

Oeps.. kijk maar uit dat je geen lid wordt! En mocht dat wel gebeuren... maak dan screenshots van je afmelding!!!

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2009, 19:25 

Nog een leuke link gevonden over usenext:

http://www.usenetshack.com/usenext-scam ... -provider/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2009, 19:34 

kreeg vandaag een mail van IncassoPartners

Dossiernummer: .............Leiden, 16 november 2009
Geachte heer ,

Betreft: Usenext .............

Naar aanleiding van uw reactie berichten wij u als volgt.

U hebt uitgebreide bezwaren tegen de vordering van UseNeXT. Gezien de inhoud van deze bezwaren betwijfelen wij ten zeerste of wij een buitengerechtelijke oplossing met u kunnen bereiken. Gezien uw opstelling acht Incasso Partners Nederland het niet raadzaam om de buitengerechtelijke incassoprocedure tegen u voort te zetten.

Wij zullen het dossier sluiten en UseNeXT hierover informeren. Het staat hen vrij om een juridische procedure tegen u te starten teneinde betaling af te dwingen.

Ik vertrouw u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.
Hoogachtend,

Incasso Partners Nederland

Meer informatie en doorgeven van reacties via de website.
Meer informatie over uw vordering kunt u vinden op onderstaande website. Hier kunt u ook uw reacties direct doorgeven aan de zaakbehandelaar. Op deze wijze kunnen wij u snel en goed van dienst zijn.

Website: http://debiteur.incassopartners.nl

is dit gunstig of niet????????

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2009, 19:54 

Dat lijkt mij wel ja.

Vermoedelijk lezen ze van incasso partners hier ook mee. Ik zou als bedrijf zijnde ook niet graag gelieerd worden aan een oplichtersbende als usenext.

Overigens hebben ze op mijn mail nooit gereageerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2009, 22:15 

Er vallen mij 2 dingen op:

1) Incassopartners, zij zullen ongetwijfeld meelezen... De communicatie naar de schuld verplichtende loopt ERG langzaam

2) Ik vraag mij wat jullie van deze stelling vinden die ik ook op tweakers.net heb neergezet - puur speculatief, echter...

"Via het opgelicht-forum krijg ik echter nogal het idee dat UseNext gewoon een enorme reeks users gaat schoppen via een incasso-buro. Omdat ze weten dat het behoorlijk vuil aanpakken, beetje rechter zal de schuldplichtige gelijk geven, gaan ze dat niet achterna. De rest die uit pure angst (heel toevallig ook dat het in economisch lastige tijden gebeurt) betaald, daarvan wrijven ze in de handjes."

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2009, 22:32 

Quote Odelot:

Dat klinkt inderdaad positief. Kan dit ook collectief gedaan worden? Veel mensen hebben ook al geprobeerd om in contact te komen met usenext maar dit blijkt dus erg moeilijk te zijn. Alles met usenext gaat moeizaam blijkbaar, net zoals met het incassobureau. Niets gebeurd schriftelijk, en als er een keer wat voordoet en je raakt je emails kwijt dan sta je te kijken.
Ik zelf heb in juli dus die incassomail gekregen maar ben alle mails kwijt door een computercrash. In dat geval kun je dus niets meer doen. Ik vraag me dus ook nog steeds af of de manier waarop ip en usenext werken wel legaal is.
Ze kunnen je mails sturen maar dit zou tevens schriftelijk moeten gebeuren lijkt mij"Einde Quote Odelot.

Ik wil jou graag het volgende mededelen (niets negatiefs hoor!). Je accountgegevens kun je van UseNeXT terugkrijgen als je bij je aanmelding bij hen meldt dat je je password vergeten bent. Dan krijg je dat zonder meer te zien en kun je inloggen op hun site en zien wat er voor rekening(en) openstaan.

Verder heb je inderdaad gelijk dat iets schriftelijk (dus op paier: ik heb het hier gepost) dient te worden bevestigd, maar dat doen UseNeXT en ook I.P. niet. En reken maar dat I.P. hier mee zit te kijken hoor wat hier allemaal gebeurt. Maar goed: ik dwaal af. Als je jouw accountgegevens hebt, dan kun je schriftelijk een klacht indienen (moet wel in het Engels) en dan zie je vanzelf of je antwoord krijgt.

Er werd hier ergens op het forum gevraagd of iemand zelf UseNeXT had aangeschreven n.a.v. van een email om een abo te betalen. Ik heb dat gedaan. Ik moest eerst die mail eens goed bekijken: het ging om een bedrag van E 19,95 uit oktober 2008 (E 5,- extra kosten). Dit was zo`n automatisch downloadvolume, dat ik niet had aangeklikt in oktober 2008 aangezien ik per 1.1.2009 in de Bijstand zou komen.

Ik was woedend over die gang van zaken (wie haalt het nou in z`n hoofd om in juli 2009) zo`n ding te sturen? Ik ben dus midden in de nacht in de pen geklommen en heb gezegd dat ik niet van plan was dit te betalen aangezien ik dit downloadvolume niet had afgenomen en dat ze "a skimming site" waren.
Een paar dagen later kreeg ik een mail terug, die ik nu niet meer heb. Daar stond in dat ik verder niets meer hoefde te betalen ondanks " you have a lot of outstanding accounts with payments". Nou ze konden mij de pot op. Als laatste heb ik mijn account bij hen OPGEZEGD en ben dit topic gaan starten.

En verder Odelot: ik zou zelf met die foto heel voorzichtig zijn en het dus niet doen. Je gezicht is bij dit sticky onderwerp bekend in het hele land en ik zou dat voor mezelf niet willen. Maar eenieder moet zijn/haar eigen afweging maken.

Tenslotte moet je even de mail van Athenatius even doorlezen. Deze is niet van I.P. afkomstig, maar van de Europese Consuwijzer! Ik denk dat je al aan het poseren bent voor de foto? :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2009, 02:04 

Dossiernummer:
Leiden, 17 november 2 009
Geachte heer

Betreft: Usenext /

Naar aanleiding van uw reactie berichten wij u als volgt.

U hebt uitgebreide bezwaren tegen de vordering van UseNeXT. Gezien de inhoud van deze bezwaren betwijfelen wij ten zeerste of wij een buitengerechtelijke oplossing met u kunnen bereiken. Gezien uw opstelling acht Incasso Partners Nederland het niet raadzaam om de buitengerechtelijke incassoprocedure tegen u voort te zetten.

Wij zullen het dossier sluiten en UseNeXT hierover informeren. Het staat hen vrij om een juridische procedure tegen u te starten teneinde betaling af te dwingen.

Ik vertrouw u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.
Hoogachtend,

Incasso Partners Nederland

Mooi, ik ben er ook vanaf. Nu die 27,13 nog terug. Apart dat ik nog eens om 1 uur 's nachts krijg.

Profiel  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Op dit onderwerp reageren  [ 539 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 36  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]